Iako električni automobili nemaju bučan motor, poput benzinskih i dizel automobila, što se spoljašnje buke tiče, izgleda da nema velike razlike.
Ono što je već neko vreme poznato u stručnim krugovima, sada je potvrđeno testovima u švajcarskom kantonu Argau. Tamo su stručnjaci za buku izmerili koliko su glasni različiti modeli automobila na putevima u gradu i van njega, izveštava Regionalni žurnal SRF-a.
Razlog za izjednačavanje svih vrsta automobila je buka koja se stvara kada se gume kotrljaju po asfaltu. Pri brzini od oko 25 km/h, buka kotrljanja guma je glasnija od buke motora.
Što su gume šire, buka je jača.
Pri 50 km/h, električni Tesla Model X je bio gotovo jednako glasan kao Audi RS6, benzinac od 600 KS!
Kako su električni automobili znatno teži zbog baterija, buka na putu se povećava, iako motori postaju tiši. Takođe, i “klasični” automobili su sve teži. Primera radi, prosečna masa novih automobila u Švajcarskoj porasla je za oko 60 odsto u poslednjih deset godina, sa manje od 1,1 tone na skoro 1,7 tona.
Buka na putu je definitivno veliki problem. Prema istraživanjima u Švajcarskoj, više od milion ljudi je izloženo prekomernoj buci.
Prema istraživanjima, svake godine samo u Švajcarskoj 450 ljudi prerano umre od posledica buke na putevima.
Osim toga, svake godine ima 2.500 novih slučajeva dijabetesa, što lekari pripisuju uličnoj buci. To je zato što buka izaziva različite stresne reakcije u mozgu.
Ljudi više ne mogu da se oporave, postaju fizički i psihički bolesni. Osim toga, buka sa puteva je daleko najveći izvor buke u zemlji, ističe Švajcarska federalna kancelarija za životnu sredinu (FOEN).