Prošlo je deset godina otkako je Nissan predstavio koncept IDx na Salonu automobila u Tokiju kao uvodni sportski automobil, sa verzijom Nismo. Deceniju kasnije, još uvek nema znakova serijske verzije. Ipak, postoji tračak nade da će model „Sub-Z“ biti pušten jednog dana, na osnovu izjave koju je dao šef planiranja proizvoda kompanije Ivan Espinosa u intervjuu za časopis Top Gear.
„U zavisnosti od toga koji trenutak u vremenu uzmete, uvek smo imali GT-R, uvek smo imali Z, i uvek smo imali uvodni model, na primer hot heč kao Pulsar, ili nešto slično. A ovo danas je nešto što nam nekako nedostaje“.
Što se tiče oblika koji će poprimiti, sugerisao je da to ne bi bio „vrući“ hečbek poput prošlih Pulsara. Morao bi da bude „manji električni sportski automobil“ i „malo pristupačniji“ da bi opslužio kupce u ranim dvadesetim godinama. Da bi privukao tako mladu klijentelu, Espinosa je rekao da bi automobil morao da bude „uzbudljiv i privlačan za vožnju“.
Čini se da Nissan želi električnog rivala za Toyotu GR86, Subaru BRZ i Mazdu MX-5. Međutim, to je lakše reći nego učiniti pošto bi lansiranje osnovnog sportskog automobila značilo da će morati da košta manje od najjeftinijeg Z. Električni sportski automobil ispod 40.000 dolara za sada izgleda kao pravi san s obzirom da čak i najjeftiniji GR86 danas košta skoro 30.000 dolara.
Domaći rivali takođe razmišljaju o hibridnim i električnim automobilima sa performansama jer je Japan Mobility Show bio domaćin premijere Honde Prelude, Mazde Iconic SP i Toyote FT-Se. Nissan je prisustvovao sajmu sa svojim sopstvenim spektakularnim konceptom, Hyper Force, koji je služio kao pogled u neizbežnu električnu budućnost GT-R-a.
Još u septembru 2021., potpredsednik Nissanovog dizajna za Evropu Metju Viver podelio je svoj rad na hipotetičkom oživljavanju Silvije. Ubrzo nakon toga, sočne glasine iz japanskog časopisa Best Car spekulisale su o električnom oživljavanju modela već 2025. godine.
AutoRepublika