Nakon što je Perica Rajković objavio zaključke proizašle iz jednonedeljnog testa Nissanovog baterijskog krosovera, u narodu (malo) poznatog kao Ariya, ekipa avanturista se osmelila da provoza dotično vozilo na distanci od Severnog do Južnog pola. Nadamo se da će ovaj poduhvat doprineti tome da se ublaži inicijalna tenzija u pogledu autonomije električnih automobila, najpre jer je razdaljina koja je ovim vozilom prevaljena oličena u cifri od 30 hiljada kilometara.
Organizator i izvođač ovog kreativnog poduhvata bio je sam Nissan.
Dobro, imao je azijski konstruktor pomoć i od drugih entiteta jer nije baš lako pripremiti električno vozilo za eksploataciju u tako ekstremnim, snežnim uslovima, pa se u priču uključilo i osoblje čuvenog studija Arctic Trucks.
Odradili su ono što najbolje znaju: odigli su karoseriju od tla, instalirali su masivne gume marke BF Goodrich, inače namenjene terenskoj eksploataciji, i to one čiji je spoljni prečnik čak 39 inča, a onda su bili prinuđeni i mislimo da im i nije teško palo, da prošire lukove iznad točkova.
Istovremeno, Nissan kaže da je pogonski sklop kom su dali naziv e-4orce, i koji pruža dva elektromotora i trakcionu bateriju, a koji se ugrađuje u verzije za široke narodne mase, ostao nepromenjen i u ovom vozilu koje očito ima narav Indijane Džonsa.
Ova Ariya je sposobna da u serijskom izdanju, prevali do 460 kilometara s jednim punjenjem ćelija baterije, pri čemu su za obračun korišćena pravila iz ciklusa WLTP. Ali naravno, zbog niskih temperatura i ogromnih točkova, domet krstarenja je primetno smanjen. Stoga je oprezno korišćen „inovativni izvor obnovljive energije“, a to je prikolica sa kliznom vetroturbinom i preklopnim solarnim panelima. Pa, za svaki slučaj je tu bilo i kola u pratnji.
Posada pripremljene Ariye je uključivala bračni par zaljubljenika u automobile, i to Krisa i Džuli Remzi, koji su već učestvovali na reliju Mongolija 2017. Tada su prešli 10 hiljada kilometara u električnom hečbeku Nissanu Leafu.
Zadatak se ovog puta pokazao mnogo težim, jer je bilo potrebno više od devet meseci da se pređe 30 hiljada kilometara: krstarenje je počelo još krajem marta. A bračni par Remzi se za to pripremao pune četiri godine, postavljajući rutu duž zapadne obale obe Amerike kroz četrnaest zemalja. Iako bi trebalo reći da na trasi nije bilo ekstremno niskih temperatura: minimum –23°C.
Ipak, sve urađeno je bilo dovoljno da bi Nissan ponosno izjavio: „Ovo je prvi put da je bilo koji automobil, ne samo električni, savladao takvo putovanje!“
AutoRepublika