Kao i mnogi njegovi konkurenti, kineski proizvođač električnih automobila trenutno traži mogućnosti za proizvodnju u Evropi. Prema pisanju listova „De Tijd“ i „L’Echo“, Nio trenutno priprema ponudu za fabriku koja je na prodaju.
Prema pisanju medija, kineski proizvođač električnih automobila Nio zainteresovan je za preuzimanje Audijeve fabrike u Briselu. Kako su preneli belgijski poslovni listovi „De Tijd“ i „L’Echo“, delegacija Nija je poslednjih nedelja posetila fabriku. Nio planira da da ponudu Volkswagen grupi u ponedeljak.
Budućnost fabrike, koja proizvodi samo jedan model, električni SUV Q8 E-Tron, bila je nejasna već neko vreme. Audi je u julu saopštio da ne može isključiti prekid poslovanja u Briselu.
Član proizvodnog odbora Gerd Voker potvrdio je u utorak da VW traži investitora za fabriku svoje premijum podružnice. Očekuje se da će proizvodnja aktuelnog Q8 E-Trona završiti sledeće godine, a Audi trenutno planira da proizvodi naslednika u Sjedinjenim Meksičkim Državama.
Proizvođač automobila zapošljava oko 3.000 ljudi u Briselu, a ti poslovi bi bili izgubljeni u slučaju zatvaranja fabrike. Fabrika je prilično mala, ali su proizvodni troškovi relativno visoki, navodi Audi. Proširenje je otežano zbog lokacije u stambenoj zoni. Činjenica da je u blizini samo nekoliko dobavljača takođe povećava troškove logistike.
Nio, kao i drugi kineski proizvođači automobila, traži mogućnosti proizvodnje u Evropi. Pretnja kaznenim carinama EU na električne automobile ubrzava ove napore. Chery (Španija) i Stellantisov partner Leapmotor (Poljska) već proizvode automobile u Evropi. BYD trenutno razmatra fabrike u Mađarskoj i Turskoj.
Nio upravlja sa dve fabrike u Kini. Obe se nalaze u Hefeju, gde je Volkswagen nedavno proširio svoj istraživačko-razvojni centar. Kineski proizvođač je u Evropi aktivan od 2021. godine i svoje električne automobile nudi na nemačkom tržištu od jeseni 2022. Međutim, prodaja je ispod očekivanja: od januara do avgusta na ulice širom Evrope izašlo je tek nešto manje od 1.200 vozila.
Nio direktno prodaje svoja premijum vozila. Niove prodavnice na vrhunskim lokacijama u centru grada su glavni način da se dođe do kupaca. Kompanija posluje sa četiri od njih u Nemačkoj: u Berlinu, Frankfurtu, Hamburgu i Dizeldorfu. U Minhenu i Kelnu postoje i takozvani Nio Hubovi.
AutoRepublika