U Americi se po pravilu na listi najprodavanijih luksuznih smenjuju nemački premijum brendovi, najčešće BMW i Mercedes, a pridružuje im se i Lexus. Svi ostali su daleko iza.
I tako je bilo sve dok nije došao Tesla, koji je suštinski promenio odnos snaga.
Tesla ne samo da je najprodavaniji luksuzni brend u SAD, već ima i daleko bolju prodaju od drugoplasiranog BMW-a. I to u godini u kojoj su se pojavili dodatni problemi u lancu snabdevanja, pad akcija Tesle od 60 odsto i opšta stagnacija tržišta novih automobila.
U takvoj atmosferi Tesla je u Americi prodao 491.000 automobila, dok je BMW osvojio drugo mesto sa 332.388 prodatih jedinica. Treće mesto je zauzeo Mercedes sa 286.764 prodatih vozila, a sledi Lexus sa 285.704. Slede Audi, Cadillac, Acura i Volvo sa znatno nižom prodajom.
Ovo je prvi put u 25 godina da je najprodavaniji luksuzni brend na tržištu novih automobila u Americi domaći proizvođač.
Pomenimo i kako je Tesla 2022. godinu završio sa više od milion isporučenih automobila, ističe Auto njuz.