Prema podacima za prvi kvartal ove godine, “Janaf” je ostvario ukupan prihod od 35,8 miliona evra, što je blizu 40 odsto više u odnosu na isti period prošle godine.
Mađarski ministar spoljnih poslova Peter Sijarto oštro je kritikovao Hrvatsku kao transportnu rutu za dopremanje energenata u region, prenose “Večernje novosti”.
On je ukazao da je Hrvatska podigla tranzitne naknade za isporuku nafte, koje su sada četiri puta više od tržišne cene i ocenio da nije časno ostvarivati veliku dobit u vreme rata.
Osim putem “Družbe”, crno zlato do MOL-ovih rafinerija u Mađarskoj i Slovačkoj stiže i hrvatskih naftovodom “Janaf”, a to je i jedina trasa kojom se sirova nafta doprema u Srbiju.
Do kraja 2022. NIS je “Janafu” plaćao 48 miliona evra godišnje za transport 3,2 miliona tona nafte. Novi dvogodišnji ugovor sklopljen je prošle godine u decembru, ali od nadležnih nije stigao odgovor “Novostima” koliko sada iznosi tranzitna naknada.
“Fajnenšel tajms” je još u oktobru 2022. pisao da je “Janaf” povećao cene transporta i da je njihov profit skočio.
Prema podacima za prvi kvartal ove godine, “Janaf” je ostvario ukupan prihod od 35,8 miliona evra, što je blizu 40 odsto više u odnosu na isti period prošle godine.
Hrvatska je, prošle godine zahtevala da se zaustavi dopremanje ruske nafte Srbiji preko “Janafa” u okviru paketa zapadnih sankcija koji je stupio na snagu 1. decembra. Srpske vlasti su tada ocenile da to predstavlja akt neprijateljstva prema našoj zemlji, a ne prema Rusiji, a saopštena je i odluka da se gradi naftovod sa Mađarskom.
Sijarto je u utorak u Banjaluci ocenio da previsoke hrvatske takse otežavaju diversifikaciju nabavke i snabdevanje Mađarske i Slovačke.
On je zatražio da EU za godinu dana produži izuzeće od sankcija mađarskoj energetskoj grupi MOL i slovačkoj rafineriji “Slovnaft” što bi Mađarskoj omogućilo da u Češku izvozi proizvode dobijene preradom ruske nafte koja stiže “Družbom”.