Prije nekoliko dana smo prenijeli zanimljivu priču o tome kako Audijev tim ima problem jer skupocjeni električni automobil pod imenom e-tron GT s velikim poteškoćama pronalazi kupce na američkom tržištu. Daleko od toga da ne privlači pažnju svojom pojavom i svaki automobilski magazin koji je imao prilike da ga testira ima samo riječi pohvale. Ali kada je došlo vrijeme za kupovinu, Jenkiji ga zaobilaze i Audi je prodao tek 1.060 jedinica u drugom tromjesečju ove godine.
To je nateralo nemačkog proizvođača vozila da ponudi neke nezamislive popuste, kao što je onaj u iznosu od čak 40 hiljada dolara na izdanje RS (koji inače košta 148.595 „zelembaća“). Tu priču možete da pročitate ovde.
Ako ste mislili da rivalima cvetaju ruže, grdno ste se prevarili. Nije da im baš loše ide kao Audiju, ali i izložbeno-prodajni saloni Mercedesa tvrde da prodaja vozila na struju ne ide baš najbolje. Slično kao i konkurencija, i Mercedes je ne baš tako davno predstavio posebnu diviziju, onu koja konkretno razmišlja samo na temu električnih četvorotočkaša.
Zove se EQ i trenutno u svojoj ponudi ima osam modela, od čega su samo tri dostupna „preko bare“. Sudeći po pisanju kolega sa sajta Automotive News, saloni su zapravo oduševljeni ponudom, ali su ogorčeni na marku Mercedes zato što uporno gura skuplji model EQS. Nudi se u konfiguracijama limuzine i terenca i predstavlja najskuplji model divizije na američkom tržištu, sa početnom cenom od 105 hiljada dolara.
Neimenovani vlasnici salona kažu da su pristupačniji modeli kao što su EQB i EQE značajno popularniji kod kupaca, ali nemački gigant uporno gura skuplji EQS da bi opravdao velike investirane sume novca. Automotive News je zadržao njihov identitet tajnim, iz razloga što se vlasnici boje reakcije Mercedesa i smatraju da će biti „kažnjeni“ tako što će dobiti još manju zalihu jeftinijih EQB-a i EQE-a. Jedan od njih je rekao kako je S Klasa sa benzinskim motorima izuzetno voljena i cenjena kod kupaca, ali da EQS za sada nema taj imidž.
Naravno, svaka priča ima dve strane, pa tako i ova. Predsednik Mercedesove američke divizije se zove Dimitris Psilakis i kaže da trenutno postoji veliki problem sa dobavljačima zbog koga nemački proizvođač vozila još uvek nije u stanju da napravi dovoljno jeftinijih modela. Mercedes je isporučio 90.011 vozila na američkom tržištu u trećem tromesečju protekle godine, od čega je 10.423 primerka otpala na električne modele. Od te brojke, 7.727 jedinica su bili oni jeftiniji četvorotočkaši, s oznakama EQB i EQE.
Neki saloni su prijavili da trenutno imaju dovoljnu zalihu električnih automobila za narednih šest meseci, a jedan od njih se požalio da čak 65% novih četvorotočkaša isporučenih salonima od strane Mercedesa su na struju. Kaže da nije siguran koliko dugo može da opstane u poslu pošto još uvek nije u stanju da posluje profitabilno samo sa električnim modelima.
Ne možemo reći da smo iznenađeni ovakvom vešću i Audi i Mercedes sigurno nisu jedini.