Iako se era elektrifikacije neumitno približava, Porscheov V8 nastavlja svoj život, usklađen sa Euro 7 u godinama koje dolaze.
Uprkos sveprisutnoj elektrifikaciji i strogim propisima o emisijama izduvnih gasova koji ugrožavaju evropsku automobilsku industriju, Porsche V8 motor nastavlja svoj život prilagođavajući se budućim izazovima i čini se da u Cufenhauzenu još uvek “gori plamen” po pitanju motora sa 8 cilindara, koji su simbol moći i prestiža.
Poršeov 4.0 V8 motor se nudi u modelima Cayenne i Panamera, ali će za budućnost proći kroz određenu transformaciju kako bi ispunio najavljene Euro 7 standarde od strane Evropske komisije, čija je primena pomerena sa 2025. na 2030. godinu.
Ova činjenica, uz pomeranje granice, koristi ne samo kompaniji Porsche, već i svim evropskim premijum brendovima.
Zato je Tomas Frajmut, šef razvoja Porsche Panamere, u nedavnom intervjuu za australijski časopis Car Sales, otkrio kako se razvijaju nova tehnološka rešenja koja će omogućiti da ovaj veliki benzinski motor bude u skladu sa budućim standardima emisije.
“Buduća Euro 7 norma za nas nije prepreka i već radimo na dodavanju novih komponenti koje će naš V8 motor učiniti usaglašenim sa budućim propisima”, naveo je on.
Međutim, nije samo problem izduvnih gasova ono što pritiska inženjere kada razvijaju nove motore. Naime, novi propisi o buci postaju sve zahtevniji, što znači da budući Porsche V8 ne samo da će morati da bude ekološki prihvatljiviji u pogledu izduvnih gasova, već će morati da bude i tiši.
Iako ovo može zvučati kao ograničenje, Porsche garantuje da će iskustvo posedovanja i vožnje i dalje biti moguće sa V8 modelima koji će nastaviti da pružaju emocionalno iskustvo vožnje koje je oduvek bilo sinonim za V8 Panameru i Cayenne u novoj deceniji.
Sa modelom na struju Taycan iz 2019. godine, najavom nove generacije potpuno električnog Macana koji dolazi ove godine, budućim električnim verzijama modela 718 Boxster/Cayman i naslednikom modela Cayenne, Porsche se zaista pridružio trendu elektrifikacije. Ali dobro je što u Cufenhauzenu daju izbor i što neće uskratiti uživanje ljubiteljima vožnje na benzin, piše Jutarnji.
U izveštaju o održivosti za 2023. godinu, istini za volju, električna vozila su ključni cilj, a očekuje se da će električna vozila činiti više od 80 odsto prodaje do 2030. godine, međutim, ovaj cilj zavisi od tržišnih uslova i globalne prihvaćenosti elektromobilnosti u datom trenutku.
Zato Porsche 911 zadržava svoj tradicionalni duh, pripremajući se za hibridnu verziju koja će debitovati već ovog leta, dok u isto vreme istražuje mogućnosti korišćenja sintetičkih goriva kao skoro ugljenično neutralne alternative, koja bi sačuvala vitalnost motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji kupci Porschea toliko vole.
Porsche se tako prilagođava da uđe u novu deceniju i jasno je da iako se pravila igre menjaju, strast za izvrsnošću i inovacijama ostaju ista iako će njihov V8 postati tiši.