Kineska kompanija GAC predstavila je prototip motora koji koristi tečni amonijak, a koji bi u budućnosti mogao da bude alternativa pogonu na benzin, vodonik i električnu energiju, pišu polovni automobili.
Agregat razvijen u partnerstvu sa Tojotom, insipirisan je pomorskom i transportnom industrijom, gde se istražuje korišćenje amonijaka umesto dizela u brodovima i kamionima.
Kako tvrdi kineska kompanija u državnom vlasništvu, ovo je prvi motor ikada sa pogonom na amonijak koji je namenjen za putničke automobile. Četvorocilindarski agregat zapremine 2 litra razvija 163 KS, sa ugljeničnim otiskom koji je za 90% manji u poređenju sa benzinskim motorom. Brojni problemi u razvoju
Tokom godišnje prezentacije o novoj tehnologiji, čelnici kompanije GAC su izjavili da su prilikom razvoja ovog agregata bili suočeni sa raznim preprekama, poput viška azotnih oksida i rasta pritiska u cilindrima.
„Prevazišli smo bolnu tačku amonijaka koji nije prigodan za brzo sagorevanje, i spremni smo da koristimo amonijak kao gorivo u industriji putničkih automobila“, izjavio je Qi Hongzhong, inženjer naučno-istraživačkog centra GAC-a. Proizvodnja amonijaka još uvek nije potpuno čista
Za tradicionalan način proizvodnje amonijaka potrebna je velika količina energije, koja uglavnom ne dolazi iz obnovljivih izvora. Ipak, nedavni razvoji tehnologije i čiste energije doveli su do manje proizvodnje „zelenog“ amonijaka, koja koristi obnovljive izvore energije za proizvodnju bez ugljeničnog otiska.
Više od dve trećne svetske godišnje proizvodnje amonijaka koristi se u poljoprivredi kao đubrivo. Pored toga, amonijak ima funkciju rashladnog gasa u proizvodnji plastike, tekstila, eksploziva i pesticida. Prednosti i mane amonijaka kao goriva
Ono što mnoge zabrinjava u komercijalnoj upotrebi amonijaka jeste da se radi o veoma toksičnoj supstanci koja se uglavnom koristi kao đubrivo, ali zbog svoje zapaljive prirode, amonijak je pogodno rešenje za buduće potrebe transporta. Amonijak poseduje oko polovinu energetske gustine benzina, od oko 3,6 kWh po litru, ali sagorevanjem ovog gasa nema emisije ugljenika, ugljovodonika, kao ni ugljen-dioksida.
B92.