Tržište automobila prolazi kroz tektonske promene. Ovo postaje jasno kada se pogleda proizvodnja vozila, što se može videti iz podataka industrijske informativne službe Marklines.
Handelsblatt ih je protumačio i poslao jasno upozorenje Nemačkoj. U 2012. godini u Nemačkoj je proizvedeno 5,6 miliona putničkih automobila i kombija, a 2022. samo 3,6 miliona.
Činjenica da su korporacije poput VW-a, Mercedesa i BMW-a ipak ostvarile rekordne profite (ukupno 49,2 milijarde evra) pripisuje se ekspanziji inostrane proizvodnje.
Lideri industrije proizveli su zajedno više od deset miliona vozila van Nemačke 2022. Visoke cene energije, troškovi zarada i porezi garantuju da će se ovaj trend verovatno nastaviti i intenzivirati u budućnosti.
Ovome treba dodati sve veći značaj električnih automobila. VW proizvodi u Španiji, Mercedes u Kini i Poljskoj.
CAR Center Automotive Research izračunao je da cena jednog sata rada, uključujući dodatne troškove zarada, iznosi 59 evra u nemačkoj automobilskoj industriji, a 28 evra u Španiji. U Mađarskoj i Poljskoj samo 13.
Udruženje nemačke automobilske industrije (VDA) smatra da je hitno neophodna ofanziva za Nemačku kao industrijsku lokaciju. U suprotnom, Nemačkoj preti da sklizne u beznačajnost u globalnim razmerama.
To se već dogodilo u oblasti malih automobila, zbog visokih troškova. Mali i mikro automobili se više neće proizvoditi od 2022. u Nemačkoj.
U oblasti malih automobila i velikih kombija od 2012. godine zabeležen je pad od skoro 90 odsto. Zahvaljujući poboljšanom snabdevanju čipovima, proizvodnja vozila bi trebalo da se ponovo poveća ove godine.
Međutim, u Nemačkoj neće biti povratka na brojeve iz prošle decenije. Posebno je velika zabrinutost radničkih udruženja u industriji.
Električni automobili zahtevaju znatno manje delova. Baterijske ćelije dolaze u velikom broju iz Azije. Zbog toga su radna mesta ugrožena, posebno kod dobavljača u automobilskoj industriji.
U Nemačkoj, BMW i Mercedes su se fokusirali na proizvodnju luksuznih automobila kao što su Serija 7 i S-klasa. Većina ostalih dolazi iz inostranstva.
Mnogi dobavljači u auto-industriji nemaju mogućnost da pređu na druge lokacije (van Nemačke) i tako gube ključne poslove i radna mesta.
B92.