Inače, u početku se verovalo da će Evos zameniti Mondeo. Međutim, Mondeo je i dalje zadržan u kineskom asortimanu marke: limuzina nove generacije je debitovala 2022. godine, a sklapa je isto zajedničko preduzeće. Liftbek nije uspeo na tržištu.
Prema lokalnim specijalizovanim medijima, tokom 2022-2024. mesečna prodaja Forda Evosa samo je nekoliko puta prešla cifru od 800 jedinica. A rezultat za prva tri meseca ove godine je samo 576 jedinica. Poređenja radi, limuzina Ford Mondeo prodata je u više od 15.600 primeraka u Kini od januara do marta ove godine.
Ipak, Changan Ford ne odustaje od Evosa, nego su odlučili da ga preimenuju u Mondeo Sport (prema drugom izvoru, liftbek će zvati Mondeo Sports Edition). Ova odluka izgleda sasvim logično, jer su limuzina i model petoro vrata usko povezani: izgled je dizajniran na isti način, pa čak i njihova unutrašnjost je skoro ista. Pa, da podsetimo, prethodni globalni Mondeo je takođe bio trojac u vidu limuzine, liftbeka (hečbeka) i karavana.
Sudeći po slikama Forda Mondea Sporta, koje su već objavili mnogi kineski mediji, po dizajnu se neće razlikovati od Evosa. Osim što će natpisne pločice biti zamenjene, plus natpis „Mondeo“ će se pojaviti na zadnjem delu ispod amblema marke umesto „Evos“.
Dimenzije će očigledno ostati iste: dužina 4.920 mm u odnosu na 4.935 mm kod limuzine Mondea, međuosovinsko rastojanje je isto 2.945 mm kao kod modela sa četvoro vrata. Još nema fotografija unutrašnjosti Mondea Sporta, ali najverovatnije neće biti nekih izmena. Glavna karakteristika je gigantski ekran.
Ford Evos je još uvek u prodaji; dostupan je sa jednim benzinskim turbo-četvorocilindrašem 2.0 EcoBoost (238 KS), koji je uparen sa klasičnim osmostepenim automatskim menjačem. Mondeo Sport će biti ponuđen kao hibrid: sistem će uključivati benzinski motor 2.0T i električni motor, ukupna snaga još nije objavljena.
Hibridna verzija limuzine Mondea pojavila se prošle godine, a ima drugačije sistem – agregat je zasnovan na turbo motoru 1.5, ukupne snage 208 KS. Mondeo se može kupiti sa 1.5T (190 KS) ili 2.0T (254 KS), oba motora su kombinovana sa osmostepenim automatskim menjačem.
Potpuna prezentacija Forda Mondea Sporta trebalo bi da bude održana u bliskoj budućnosti. Ford Evos, uzimajući u obzir popust, sada košta od 199.800 juana (oko 25 hiljada evra), cena sedana Mondea počinje od 149.800 juana (oko 19 hiljada evra).
Podsetimo, za razliku od Evosa, Mondeo nije kineska ekskluziva – prodaje se i na Bliskom istoku, ali pod imenom Taurus. Trenutno nema informacija o tome da li planiraju da Ford Taurus pretvore u zasebnu porodicu.
Za kraj da dodamo i to da Ford polako eliminiše putničke modele u Evropi. Počeo je sa Mondeom, pa je Fiesta otišla na večni počinak, a Focusu se smeši takva sudba sledeće godine…
AutoRepublika