Velike telekomunkacione kompanije poput Deutsche Telekoma, Orangea, Telefonice i Telecom Italije već dugo lobiraju da se deo tog tereta prebaci na tehnološke gigante kao što su Google, Apple, Amazon i Microsoft.
Grupa tehnoloških kompanija, uključujući Google, Apple, Meta Platforms, Netflix, Amazon i Microsoft, odgovara da bi ‘porez na internet’ potkopao propise EU-a o jednakom tretiranju svih korisnika.
EU je nedavno pokrenuo javne konsultacije o toj temi, a Holandija je početkom nedelje poručila da bi naplata naknade za internet tehnološkim gigantima na kraju pala na leđa potrošača.
Holandska vlada naručila je od savetodavne kuće Oxer studiju, koja je pokazala nedostatke takvog ‘poreza’, rekla je u ponedeljak ministarka ekonomije Miki Adriansens.
“Time bi se kaznili potrošači”, rekla je ministarka, objasnivši da bi se potrošači koji plaćaju pretplatu na telekomunikacione usluge, streaming i video usluge mogli suočiti s većim računima jer bi tehnološke kompanije verovatno trošak novog poreza prenele na korisnike.
I direktor američkog medijskog giganta Netflixa upozorio je da bi na kraju štetu najviše pretrpeli potrošači.
Nova naknada značila bi manja ulaganja u sadržaj i lošije uslove u internet ugovorima, dodao je Piters, koji vrši dužnost izvršnog predsednika zajedno s Riom Hejstingsom.
Novoimenovani izvršni direktor američkog medijskog giganta takođe je naglasio da se troškovi telekoma nisu menjali proteklih godina, uprkos skoku saobraćaja podataka.
Evropsk telekom kompanije već godinama žele da naplaćuju platforme s brzim prenosom podataka.
Na Svetskom mobilnom kongresu u Barseloni je istaknuto da pet najvećih internet servisa čini oko 55 procenata saobraćaja podataka, što evropske mrežne operatore košta oko 15 milijardi dolara godišnje.
Piters je pak naglasio da je Netflix razvojem tehnologija streaminga osigurao efikasniji prenos svojih serija i filmova. Tako je u 2020. godini bila potrebna upola manja brzina prenosa podataka za isti kvalitet slike kao u 2015. godini.
Netflix je istodobno telekomunikacionim kompanijama osigurao besplatan pristup sopstvenoj mreži u koju je uložio više od milijardu dolara, rekao je Piters.
Istakao je i da je Netflix u proteklih pet godina u proizvodnju sadržaja uložio više od 60 milijardi dolara i dodao da bi i medijske kompanije mogle od telekom operatera da traže da plaćaju pristup sadržaju.
“Ali, mi to ne tražimo”, dodao je.