Oko polovine vlasnika električnih vozila bira automobil na fosilna goriva za sledeću kupovinu.
Iznenađujući podaci iz studije koju je sproveo S&P Global ukazuju na to da vlasnici električnih automobila nisu striktno posvećeni elektromobilnosti. Naime, S&P Global ističe da bi lako mogli da kažu da “3 od 4 domaćinstva sa električnim vozilom biraju isto za sledeću kupovinu”, ali kada iz jednačine izbacimo Teslu, koja nudi samo električne modele, stvari su prilično različite.
Tako, ako se Tesla izbaci iz rezultata, ispada da je u prvoj polovini ove godine samo 52,1 odsto domaćinstava u Americi ostalo lojalno električnoj energiji kao pokretaču svojih automobila, piše Index.hr.
“Proizvođači troše ogromne količine novca na razvoj električnih vozila”, rekao je Tom Libi, pomoćnik direktora za analizu industrije u SP Global Mobility.
“Dakle, poslednja stvar koju oni žele je da se vlasnik električnog vozila vrati na vozila na fosilna goriva”.
Pad lojalnosti može se pripisati smanjenju otvorenosti za kupovinu električnih vozila. Nedavno istraživanje potrošača koje je sproveo S&P Global Mobility pokazalo je da je razmatranje kupovine električnog vozila palo sa visokih 81% u 2021. na 52%.
Cene, infrastruktura i autonomija vožnje bili su tri glavna razloga zašto potrošači ne kupuju električno vozilo. Hibridno vozilo, čak i automobil sa klasičnim pogonom, mnogi vide kao rešenje.
Domaćinstva koja voze Nissan su najlojalnija. Čak 63,2% njih će ponovo kupiti električni automobil. Sledeći na redu su vlasnici Chevroleta, kod kojih će 60,6 odsto ponovo kupiti električni auto.
Ako pogledamo pojedinačne modele, podaci su prilično loši. Tako će 37,3% vlasnika Ford Mustang Mach-E ponovo kupiti električni automobil, a 45,8% će se opredeliti za benzinca, i to veliki SUV ili pikap.
Spomenimo još jednu zanimljivost. Vlasnici Nissana Leaf najčešće su birali Tesla Model Y (14,3%) za svoj sledeći električni automobil, a 12,4% njih je ponovo kupilo Leaf.
Vlasnici luksuznih električnih automobila su lojalniji
Vlasnici luksuznih električnih automobila znatno su odaniji. Stopa lojalnosti u luksuznom segmentu ostala je konstantno iznad 70%.
Naravno, i ovde je Tesla glavni generator zadovoljstva i lojalnosti. Ako izuzmemo BMW, svi luksuzni brendovi beleže rast lojalnosti vlasnika električnih vozila, pri čemu je najveći skok kod Mercedesa.
U Mercedesu se 56,6% sadašnjih vlasnika EV odlučuje za električni automobil, dok je njihov udeo tri godine ranije bio samo 24,3%.
Ipak, na kraju treba reći da iako studija definitivno ukazuje da postoji deo vlasnika električnih vozila koji se vraćaju klasičnim pogonima, ona ne otkriva uzrok. Ostaje otvoreno pitanje da li kupci traže samo vozilo drugačijih karakteristika ili su nezadovoljni električnim pogonom?