15. Aprila 2025.

“Nema govora, ovaj brend nije na prodaju”

Borba za “život” italijanskog luksuznog brenda se nastavlja.

Reći da je Maserati u minusu bilo bi ozbiljno umanjivanje stvarnosti. Prodaja je prošle godine pala za 57%, kada je samo 11.300 ljudi kupilo automobil sa amblemom “trozupca”.

A ni 2025. nije startovala bolje – zaključno sa martom prodaja je pala za dodatnih 48% u poređenju sa prva tri meseca 2024.

Nema govora, ovaj brend nije na prodaju

Kao da to nije dovoljno loše, nove carine koje uvodi Trampova administracija dodatno će pogoršati stvari.

Nijedan Maseratijev model se ne proizvodi u Sjedinjenim Državama, a to tržište je tradicionalno jedno od najvažnijih za brend.

Situacija je toliko zabrinjavajuća da je Stellantis angažovao konsultantsku kuću McKinsey & Company kako bi procenila potencijalne posledice, naročito u kontekstu novih carina.

Ipak, matična kompanija italijanskog luksuznog brenda ne planira da ga proda.

Rojters navodi izjavu novog šefa Maseratija, Santa Fičilija, koji insistira da brend nije na prodaju:

“Stellantis potvrđuje svoju posvećenost Italiji, radnicima i svim brendovima, uključujući i Maserati.”

Ova izjava je uključena u pismo sindikata Uilm, koji predstavlja italijanske metalce.

Nema govora, ovaj brend nije na prodaju

Uprkos carinama, Fičili – koji nadgleda i Alfa Romeo – tvrdi:

“Sjedinjene Američke Države ostaju strateško tržište za Maserati.”

Dodatni problem je što bogati kupci, koji ciljaju na višu klasu vozila, još ne pokazuju značajno interesovanje za električne automobile. Maserati je zbog toga morao da odustane od planova za električni MC20, jer su smatrali da neće biti potražnje.

Nema govora, ovaj brend nije na prodaju

Pre nego što je krajem 2024. iznenada podneo ostavku, bivši CEO Stellantisa, Karlos Tavareš, izjavio je da Maseratijevi problemi nisu povezani s kvalitetom automobila, već sa lošim marketingom i nejasnim pozicioniranjem brenda.

Ipak, ne treba zaboraviti da su iz Stellantisa ranije nagovestili da prodaja Maseratija ipak nije potpuno isključena.

Prošle godine tadašnja šefica finansija kompanije, Natali Najt, izjavila je: “Možda u nekom trenutku u budućnosti razmotrimo gde je najbolje mesto za (Maserati).”

Stellantis je brzo demantovao te spekulacije i izdao saopštenje u kojem potvrđuje da brend iz Modene ostaje deo grupacije.

I dok izreka kaže da “gde ima dima, ima i vatre”, Stellantis deluje odlučno da zadrži Maserati.

Nema govora, ovaj brend nije na prodaju

Fičili je takođe odbacio mogućnost spajanja sa Alfa Romeom, objasnivši da je Alfa “premijum” brend, dok je Maserati “luksuz”.

Međutim, nije isključio bližu saradnju, iako nije ulazio u detalje. Potpuno brendiranje sličnih modela dve različite marke iz iste familije verovatno nije opcija, ali deljenje delova i sklopova radi smanjenja troškova ostaje moguća strategija.

Nema govora, ovaj brend nije na prodaju

Stellantis je još 2021. godine obećao da će zadržati svih 14 brendova najmanje deset godina – među kojima su Abarth, DS Automobiles, Lancia, Chrysler i drugi.

U međuvremenu, grupacija privodi kraju izbor novog generalnog direktora koji će zameniti Tavareša, a objava se očekuje tokom prve polovine godine.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare