15. Februara 2025.

“Neki naši kupci mrze električne automobile iz dna duše”

Aston Martin i dalje odlaže neizbežno.

Početkom 2010-ih spekulisalo se da će Aston Martin elektrifikovati Cygnet – mali gradski automobil baziran na Toyoti iQ. Međutim, to se nikada nije dogodilo.

Nakon toga, Rapide E iz 2019. bio je spreman za proizvodnju, ali nikada nije ugledao svetlost dana. Planovi za Lagonda brend, koji je trebalo da prodaje isključivo električne modele, takođe su propali.

Uočavate obrazac? Brend iz Gejdona i dalje okleva sa lansiranjem prvog EV-a, iako je prvobitno najavljeno da će stići 2025. godine.

Sada je plan pomeren na 2026, a novi izvršni direktor Edrijen Holmark kaže da će prvi električni Aston Martin doći “tokom ove decenije”.

Problem sa kupcima i baterijama

Holmark priznaje da deo kupaca mrzi električne automobile.

“Postoji grupa koja ih prezire iz dubine duše jer misle da im se zbog njih zabranjuje V12 ili V8. Nema boljeg načina da naljutite milijardera nego da mu kažete ‘Ne'”, rekao je Holmark za Automotive News.

Ipak, Aston Martin primećuje promenu u stavovima i sve više ljudi podržava EV tehnologiju. Međutim, izraz “tokom ove decenije” sugeriše da prvi električni model možda neće stići pre 2030.

Druga dilema je da li napraviti potpuno novi EV ili bazirati električni model na postojećoj platformi. Prvobitni plan je bio potpuno novi model, ali sada kompanija razmatra da se prvi EV bazira na aktuelnom modelu.

Težina baterija je još jedan problem

Klasični motor dodaje oko 150 kg, dok prosečna EV baterija teži između 700 i 800 kg. Holmark tvrdi da inženjeri ne mogu smanjiti težinu u drugim delovima da bi nadoknadili težak baterijski paket.

Rešenje vidi u solid-state baterijama, koje bi trebale smanjiti masu za 30% u odnosu na sadašnje tehnologije.

Kako stoje rivali?

Aston Martin nije jedini brend koji odlaže elektrifikaciju. Pagani takođe okleva sa EV modelima
Bugatti Rimac je prošle godine izjavio da kupci ultraluksuznih automobila nisu zainteresovani za električne hiperautomobile. Alpina je pre akvizicije od strane BMW-a rekla da njihovi kupci ne žele EV vozila.

Međutim, neki konkurenti ne gube vreme:

  • Ferrari otkriva svoj prvi EV u oktobru 2025.
  • Bentley lansira električni SUV sledeće godine
  • Rolls-Royce već ima Spectre coupe, a sledeći EV dolazi 2025.

Da je Bugatti ostao u Volkswagen grupi, sada bi verovatno postojao električni naslednik Chirona. Srećom za ljubitelje benzinskih motora, Mate Rimac je odlučio drugačije – novi Bugatti Tourbillon koristi 8.3 litarski V16 atmosferski motor razvijen sa kompanijom Cosworth, a zvuči spektakularno.

Dakle, elektrifikacija dolazi – ali ne još za Aston Martin.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare