Nalazite se u prostoriji punoj ljudi, a ne poznajete nikoga? Ovakva situacija može stvoriti osećaj nelagode. Ali, nepoznato okruženje vam ne mora nužno biti strano, a naročito ne treba prezati od toga da se na različitim poslovnim i kulturnim događajima upoznajete sa drugim ljudima. Ukoliko pak ne znate kako, donosimo vam nekoliko korisnih saveta i tema uz pomoć kojih ćete lakše prevazići neprijatnu tišinu.
Otpočinjanje razgovora sa potpunim neznancem nije tako jednostavno, a iako u glavi možemo imati pregršt ideja, tek poneka je prihvatljiva za prvi korak ka uspostavljanju komunikacije.
Eksperti za komunikacije izdvojili su pet neutralnih tema koje su idealne za početak razgovora sa neznancem:
- kompliment i tehnike “ZUM” i “Istorija”
- mišljenje
- dešavanje
- predmet
- posao
Sada kada znamo koje su to teme, hajde da ih pređemo jednu po jednu. Počećemo od najboljeg, slobodno možemo reći univerzalnog predloga – komplimenta.
Komliment
Kao i životinjama, i nama ljudima je potrebno maženje, samo što se u svetu komunikacija ono manifestuje putem komplimenata, odobravanja, zahvalnosti i brige. Ovakvo ohrabrivanje putem pozitivnih vibracija čak nije uslovljeno ni našim samopouzdanjem – ljudima, kao socijalnim bićima, psihološko maženje itekako prija, nezavisno od uzrasta, prihoda ili pozicije. Postoje dve tehnike davanja komplimenata – “ZUM” i “Istorija” i sada ćemo objasniti u čemu je razlika.
Tehnika “ZUM”
Tehnika “ZUM” je svoj naziv dobila po funkciji uveličavanja (zumiranja) na kameri, a baš kao i pri njenom korišćenju, caka je u tome da se istakne jedan konkretan detalj ili osobina. To može biti bilo šta, od minđuša, preko stila ili energije, pa sve to ekspertskog znanja u nekoj oblasti. “Jako mi se dopada ta odevna kombinacija! Izuzetno lepo ističe tvoju figuru” – može biti sjajan start.
Tehnika “Istorija”
Kao i kod tehnike “ZUM” i ovde se ističe neki kvalitet sagovornika, ali se akcenat stavlja na to da se i ranije on isticao baš po tome. “Tvoje prezentacije su sjajne, kao i uvek. Sećam se da su prošlog puta svi želeli da prisustvuju baš tvojoj, što dosta govori o kvalitetu” – primer je komplimenta tehnikom “Istorija”.
Mišljenje
Ukoliko se nađete u situaciji da ne znate kako da pokrenete razgovor sa osobom do vas, razmena mišljenja, a naročito traženje istog može biti veoma korisno. U poslovnoj sferi, načina da zatražite nečije mišljenje ima pregršt: “Posavetovali su me da se baš tebi obratim za pravni savet, svi kažu da si najbolji” – odličan je primer.
Dešavanje
Kada je reč o dešavanju kao zajedničkoj temi, važno je da imamo na umu da ga treba koristiti samo za trenutne situacije u kojima smo i mi i naš sagovornik prisutni. Sva ostala dešavanja koja se baziraju na pričama “rekla-kazala” je bolje preskočiti. “Jeste li prvi put na izložbi ovog umetnika” – ovo je primer koji sjajno oslikava početak razgovora koji se temelji na događaju. Dalje, možete nastaviti i sa mišljenjem: “Koja je po vašem mišljenju najbolja epoha u slikarstvu? Meni se lično najviše dopada impresionizam”.
Predmet
Ako nekim slučajem ništa od prethodno navedenih primera ne možete upotrebiti, sreću možete okušati sa komentarisanjem nekog od predmeta iz okoline. Kafa, notes, gedžeti, nakit – sve ovo može biti predmet razgovora. “Privukao mi je pažnju vaš notes. Više volite tradicionalno zapisivanje nego hvatanje beležaka na tablet?” – sasvim korektno pitanje koje se dalje može preliti u komunikaciju.
Posao
Ovo je klasika, pitanja iz ove sfere su “kec u rukavu” svakoga od nas. Možete ih postaviti bilo gde, u svakom društvu i na svakom događaju, a najbolje od svega je što je “netvorking” uvek dobrodošao. “Gde radite”, “Šta ste po zanimanju”, “Šta mislite, kakvo je sada tržište rada i da li nas veštačka inteligencija i zaista može sve zameniti u jednom trenutku” – pustite mašti na volju, iznenadićete se koliko ovakve teme mogu biti zanimljive.
Foto: Dreamstime_
RTbalkan.