Najprodavaniji model u istoriji auto-industrije nastaviće svoj život na tržištu barem do sledeće decenije.
Iako električna tehnologija, budući emisioni standardi i industrijski propisi predviđaju tranziciju ka novim oblicima mobilnosti koji će eliminisati konvencionalna vozila, Corolla će nastaviti da “živi”.
Fokus Toyote će ostati na hibridnoj verziji, dok će PHEV sa dometom od 100 km na struju biti prioritet.
Najprodavaniji model u istoriji autoindustrije nastaviće svoje prisustvo na tržištu barem do sledeće decenije. To nije iznenađenje s obzirom na njen dosadašnji uspeh, jer Toyota ne može sebi priuštiti da ponudi liniju modela bez Corolle, piše Klix.ba.
Corolla, koja je na tržištu od daleke 1966. godine, nastaviće svoju komercijalnu karijeru kroz 13. generaciju. Sa više od 50 miliona prodatih primeraka tokom dosadašnjih 12 generacija, aktuelna verzija i dalje postiže veliki prodajni uspeh.
Nova generacija za 60. rođendan
Toyota se već priprema za osveženje ovog modela, čija je trenutna, 12. generacija u prodaji od 2018. godine, a dizajn je unapređen pre dve godine. Prema prvim informacijama, očekuje se da će japanski proizvođač pričekati do 2026. godine za zvanično predstavljanje nove generacije, povodom proslave 60. rođendana Corolle.
Iz Japana stižu vesti da Toyota već intenzivno razvija 13. generaciju, tako što radi na sedan verziji pod internom kodnom oznakom 800D. Nova Corolla bi mogla prvo biti lansirana na azijskom tržištu početkom 2027. godine, dok bi evropska verzija bila dostupna od 2028.
Novi motori i integracija sa sintetičkim gorivima
Sa više tehnologije i povećanim stepenom elektrifikacije u svom asortimanu, Toyota trenutno ne planira da evoluira Corollu u potpuno električno vozilo. To ukazuje na to da će japanski proizvođač nastaviti da nudi model u verzijama sedan, hečbek i karavan.
Što se tiče pogonskih sistema, Toyota razvija nove četvorocilindrične motore zapremine 1.5 i 2.0 litra, koji će biti optimizovani za hibridne sisteme i kompatibilni sa neutralnim gorivima poput sintetičkih goriva, e-goriva, biogoriva i tečnog vodonika.
Toyota već testira najnoviju vodoničnu tehnologiju, posebno kroz model GR Corolla H2, koji je prvi automobil na svetu sa ovim pogonskim sistemom.
PHEV verzija sa električnom autonomijom većom od 100 km
Nova Corolla će uključivati i plug-in hibridnu verziju sa električnim dometom većim od 100 kilometara, što je standard koji već dostiže većina novih PHEV modela na tržištu.
Iako zvanične slike i najave još nisu objavljene, glasine iz Japana sugerišu da će novi model imati aerodinamičniji dizajn sa pojednostavljenom siluetom.
Takođe, najavljen je razvoj novih, kompaktnijih motora koji će omogućiti snižavanje visine poklopca motora u budućim modelima.