7. Maja 2024.

Nastavak sapunice: Fisker koristi prototipove da bi popravio serijske modele

Ni drugi pokušaj danskog biznismena Henrika Fiskera, koji je ranije radio kao dizajner za firme kao što su BMW, Ford i Aston Martin, nije doneo rezultate.

Kompanija je završila 2023. godinu sa gubitkom od 463 miliona dolara, a fabriku Magna Steyra u Austriji je napustilo tek oko deset hiljada vozila. Fisker je uspeo da proda tek polovinu njih, a preostalu zalihu je odlučio da ponudi sa velikim popustima, o čemu smo nedavno i pisali.

Dok Henrik očajnički pokušava da pronađe partnera zahvaljujući kojem bi njegova firma nastavila da postoji, vlasnici jedinog modela u ponudi pod imenom Ocean prijavljujuću dosta problema. Kako su vozila pod garancijom, tako je Fisker zakonski dužan da ih popravi ili ako se problem pojavi tri ili više puta da otkupi vozilo i vlasniku vrati novac. Čak je i američka administracija za bezbednost na putevima NHTSA otvorila istragu, a nije teško zaključiti da takav skandal košta firmu mnogo novca – posebno ako je ta kompanija Fisker koja je jednom nogom već u grobu.

Kolege sa sajta Business Insider sada tvrde da je firma pala na toliko niske grane da zapravo koriste rane prototipove i zatim im „čerupaju“ delove da bi mogli popraviti serijske modele. Fisker se takođe služi i sa delovima koji su ranije odbačeni pošto nisu uspeli da prođu kontrolu kvaliteta, a to se najviše odnosi na kvake na vratima, staklene detalje i slično. To ne znači da je svaki Ocean popravljen pod garancijom sa takvim delovima već navodno samo 15% njih, a Fisker je naravno demantovao takve tvrdnje.

Business Insider tvrdi da im je celu priču rekao „blizak izvor“ bez da nam da otkriju ko je u pitanju.

Ne bi nas iznenadilo da je tako nešto istinito pošto slični slučajevi nisu retki u automobilskom svetu. Za Fisker, koji verovatno neće ni postojati u ovo doba sledeće godine, možda je poslednji spas…

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare