7. Oktobra 2024.

Nastavak sage: Poslije legendarnog F1 i nasljednika P1, stigao je McLaren W1 sa 1.275 KS

Više od 30 godina nakon originalnog F1, McLaren ponovo redefiniše segment hipersportskih automobila predstavljajući svoj najmoćnijim drumski model do sada.

Godine 1992. McLaren F1 je postavio okvir za sve buduće hiperautomobile. Zatim je 2012. britanski proizvođač napravio revoluciju u industriji svojim prvim hibridnim hipersportskim automobilom, P1.

Sada, više od 30 godina nakon originalnog F1, McLaren ponovo redefiniše segment predstavljajući svoj najmoćniji drumski automobil do sada.

McLaren W1 za pogon koristi novi 4.0-litarski V8 sa dva turbo punjača i pomoćnom baterijom.

Ima ukupno 1.275 KS i maksimalni obrtni moment koji dostiže 1.340 Nm, što mu omogućava da 0-100 km/h ubrza za 2,7 sekundi, a 0-200 za 5,8 s.

Elektronski ograničena maksimalna brzina iznosi 350 km/h, što je identičan rezultat kao na McLarenu P1. Realno, više vam i ne treba.

Elektronski ograničena maksimalna brzina iznosi 350 km/h, što je identičan rezultat kao na McLarenu P1. Realno, više vam i ne treba.

Ali brojevi govore samo deo priče, koliko god da su impresivni.

Novi motor, nazvan “MPH-8”, napravljen je od nule. Ima 929 KS (683 kW) i najveću snagu od svih McLaren motora u istoriji: preko 230 KS po litru zapremine.

Crvena linija na obrtometru je na 9.200 obrtaja u minutu, dok dva turbo punjača “oživljavaju” pri samo 2.500 o/min.

Novom V8 motoru pridružuje se “E-modul”, koji se sastoji od elektromotora, kontrolne jedinice i baterije od 1,4 kWh.

On nudi dodatnih 346 KS (255 kW) i omogućava McLarenu W1 da se kreće samo na struju svega 2,6 km.

Dovoljno da neki budući vlasnik tiho izađe sa svog velelepnog imanja na glavni put.

Zanimljivo je da McLarenov novi E-modul teži samo 20 kg. Ukupna težina svih hibridnih komponenti smanjena je za čak 40 kg u poređenju sa P1.

McLaren W1 ima masu od samo 1.400 kg.

Snaga se šalje isključivo na zadnje točkove zahvaljujući elektronskom diferencijalu, a pogonski sistem je uparen sa osmostepenim automatskim menjačem.

Dizajn je usredsređen na McLarenovu novu “monokok šasiju”Aerocell, koja kombinuje fiksni položaj sedenja sa podešavanjem upravljača i pedala, i nova Anhedral vrata.

Integrisano sedište Aeorcella pomoglo je da se uštedi 7 cm međuosovinskog rastojanja, dok Anhedral vrata poboljšavaju protok vazduha preko prednjih branika.

W1 krasi McLarenova nova Race Active Chassis Control III, koja se može konfigurisati u tri različita podešavanja: Comfort, Sport i Race.

Kočione čeljusti sa šest klipova napred i sa četiri klipa pozadi, sa karbonskim keramičkim diskovima, pomažu da automobil brzo smanji na brzinu.

Pri 100 km/h, McLaren W1 se zaustavlja za 29 metara, a pri 200 na sat za samo 100 metara.

McLaren W1 standardno dolazi sa gumama Pirelli P Zero Trofeo RS dimenzija 265/35 napred i 335/30 pozadi.

Proizvođač takođe nudi P Zero R gume za redovniju upotrebu na putu, kao i ​​Pirelli P Zero Winter 2 gume.

McLaren W1

McLaren će napraviti samo 399 primeraka modela W1 i, kao što biste očekivali, svi su već rezervisani.

A kolika je cena za sve ove neverovatne performanse? Pa, 2,1 milion dolara. Mnogo ili ne, procenite sami.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare