1. Aprila 2024.

Napravljen da ide na struju, sad razmišljaju da mu ugrade benzinski motor

Fiatov gradski automobil je u najnovijoj generaciji bio predviđen samo kao električni, ali pad tražnje za EV bi to mogao da promeni.

Fiat 500e debitovao je pre par godina svež i nov, ali sa poznatim licem i isključivo električnim pogonom. Ne treba ga mešati sa modelom 500 (bez oznake e), koji je na tržištu od 2007. i koji koristi SUS pogonske jedinice.

Iako je osmišljen kao čisto električni automobil za novu eru auto-industrije, to bi se uskoro moglo promeniti, navodi Automotive News Europe.

Čini se da Fiat razmatra opciju motora sa unutrašnjim sagorevanjem za 500e.

Italijanski proizvođač automobila je navodno kontaktirao dobavljače tražeći opcije za povećanje proizvodnje 500e, što samo po sebi ne mora ništa da znači.

Međutim, citat je pominjao električne i benzinske modele, pri čemu bi većinu proizvodnje činila SUS verzija automobila.

Automotive News Europe je potvrdio postojanje poruke, ali nije dobio nikakav dalji komentar od Fiata. 

Iako su u ovom trenutku u pitanju samo glasine, postoje brojni razlozi da se veruje da Fiat barem razmatra novi 500 na benzin.

Nije tajna da tražnja za električnim vozilima opada; svi proizvođači doživljavaju to usporavanje, čak i Tesla koji je nedavno smanjio obim proizvodnje u svojoj fabrici u Kini.

U Evropi, 500e je imao uspešno lansiranje sa proizvodnjom koja je dostigla 77.500 jedinica u 2022. Prema izveštaju, Fiat se nadao da će dostići 90.000 jedinica 2023. godine, ali je umesto toga doživeo blagi pad na 77.260 automobila.

Ranije ove godine, italijanski proizvođač automobila je smanjio proizvodnju 500e tako što je ukinuo jednu smenu u fabrici.

Takođe, jedan od razloga za uvođenje SUS verzije je odlaganje zabrane prodaje novih vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u Evropi, odnosno pomeranje krajnjeg roka sa 2030. na 2035.

Time se za proizvođače automobila koji danas razvijaju nova vozila otvara mogućnost da i dalje rade sa SUS vozilima, jer će moći da ih prodaju još najmanje jednu deceniju.

To može da otvori nove opcije koji ranije nisu razmatrane. Između ostalog, kupcima se otvara mogućnost jeftinog SUS modela, pored postojećeg, ne baš pristupačnog 500e.

Kako bi to moglo da se ostvari, nije poznato. Naime, 500e je dizajniran da bude električno vozilo.

Fiat i dalje proizvodi “stari” 500 sa SUS pogonom za Evropu, ali ovaj model neće moći da ispuni nove propise EU o emisiji izduvnih gasova i trebalo bi da bude penzionisan kasnije ove godine.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare