Napokon je napravljen revolucionarni proboj na polju korišćenja baterija omogućivši da se reši problem čekanja dok se baterije pune, jer to čine za samo nekoliko sekundi
Tim iz Južne Koreje napravio je preko potreban proboj i izumeo natrijum baterije sledeće generacije, koje su i jeftinije i bezbednije od konvencionalnih litijum-jonskih baterija trenutno korišćenim u pametnim telefonima i električnim automobilima.
Natrijum (Na) je takođe 500 puta dostupniji u prirodi od litijuma, a istovremeno ima veći kapacitet i efikasnost od Li-jonskog jedinjenja.
Do sada su se Na-jonske baterije suočavale sa ograničenjima koja su sprečavala njihovo korišćenje u vidu dugog vremena punjenja i malog kapaciteta za skladištenje energije.
Istraživači sa Korejskog instituta za nauku i tehnologiju (KAIST) uspeli su da prevaziđu ove probleme tako što su razvili natrijum-jonsku bateriju velike snage, sposobnu za brzo punjenje.
To su uradili integracijom materijala koji se obično koriste u baterijama pogodnim za super kondenzatore, koji se nalaze u svemu, od regenerativnih kočionih sistema u električnim automobilima, do podešavanja nagiba lopatica rotora vetroturbine.
Naučnici su razvili baterije sposobne da se napune za samo nekoliko sekundi
Nova baterija nadmašuje količinu energije koja se čuva u prostoru i zapremini komercijalnih litijum-jonskih baterija i može se koristiti i u električnim vozilima i u potrošačkoj elektronici.
„Hibridni natrijum-jonski uređaj za skladištenje energije je sposoban za brzo punjenje i postizanje gustine energije od 247 Wh/kg i gustine snage od 34,748 W/kg“, izjavio je profesor Jeung Ku Kang iz KAIST odeljenja za nauku o materijalima i inženjering, a koji je vodio ovo istraživanje.
„To predstavlja napredak u prevazilaženju trenutnih ograničenja sistema za skladištenje energije“, dodao je on, rekavši da očekuje da će imati „širu primenu na različitim elektronskim uređajima“.
Istraživanje je objavljeno u časopisu Energy Storage Materials, u studiji pod nazivom „Nisko-kristalitetna provodljiva multivalentna gvožđe-sulfid ugrađena S-dopirana anoda i katoda sa O-dopiranom površinom od 3D poroznih N-obogaćenih grafitnih okvira za upotrebu natrijum-jonskih hibridnih baterija visokih performansi“.
Proboj dolazi samo nekoliko nedelja nakon što je tim istraživača u Japanu otkrio novi proces za masovnu proizvodnju čvrstih natrijumskih baterija, prenosi Independent.
Nova tehnologija bi potencijalno mogla da eliminiše ograničeni domet, tako što će značajno poboljšati kapacitet punjenja baterija električnih automobila i više nego udvostručiti domet trenutnih električnih vozila. Jednom rečju, više nema čekanja od nekoliko sati da bi napunili bateriju vašeg automobila!
Benchmark.rs