27. Juna 2023.

Nakon udesa BMW-a XM-a, Lamborghinijev Urus ostaje rekorder Pikes Peaka

Možda se Bavarcima posreći nešto kasnije u ovoj godini, onda kada budu pokušali ponovo, ali za sada Lamborghini Urus ostaje rekorder na čuvenoj brdskoj stazi Pikes Peak. Naime, vozač XM-a, Mat Mulins upros idealnim vremenskim uslovima, nije uspeo da na istom mestu a tokom održavanja stoprve trke zvane Pikes Peak International Hill Climb, nadmaši kolegu za volanom Urusa.

Nemačka marka se nadala da će uspeti da se okiti rekordom koji je trebalo da postigne serijski proizvedeni SUV s oznakom XM Label Red. Podsetićemo da je ovo drugo u istoriji vozilo odeljenja M, a koje nije imalo za osnovu model iz „civilne“ palete BMW-a. Prvi automobil koji je na svet stigao tim putem bio je M1 iz 1981. godine.

Kako bilo, XM s brdske staze jeste uništen, što se da primetiti i na temelju priloženih fotografija, zapravo štampanih zaleđenih detalja sa snimka čiji je vlasnik vidljiv na samim slikama, ali je zato vozač Mat Malins ostao nepovređen.

Nije poznato šta se tačno dogodilo pošto se to u prenosu nije moglo videti, a redakcija američkog portala Motor1 se obatila BMW-u s pitanjem nalik sledećoj formulaciji: „Šta bi ovo ljudi?“ Ne zna se ni da li je proizvođač instalirao kamere u samom vozilu, ali je ipak pružio kakav – takav kometar:

„Nažalost, rasplinule su se naše nade da ćemo danas postaviti rekord s BMW-om XM-om. Iako smoren, vozač nije povređen. Sada ćemo se usredsrediti na težnju da ponovo pripremimo vozilo i planiramo još jedan poduhvat ovog tipa u kasnijem delu leta.“

Dakle, dok se to ne desi, ako uopšte do toga i dođe, Lamborghini Urus Performante i dalje ostaje kralj ovog brda. Rekord je postignut 2022. godine kada je 666 konjskih snaga potentni Lambo, stazu dužine dvadesetak kilometara, prevalio za 10 minuta i 32,06 sekundi. Gume koje je to vozilo tada nosilo su nosile indeks Pirelli P Zero Trofeo R. Automobil rekorder nije imao ispomoć električne prirode, već su motoru pomagali samo turbo punjači.

To i jeste jadna od najvažnijih razlika između XM-a i Urusa, što bi moglo doneti prevagu i jednom, ali i drugom modelu. Iako električni motor donosi dodatnu snagu, XM je u odnosu na Urus, paralisala i dodatna težina baterijskog pakovanja.

Da dan ne bude potpuno izgubljen za BMW, pobrinuo se veteran Rajs Majlen koji je postavio rekordno vreme za serijske automobile na ovom usponu. Vozeći BMW M8, on je uspeo da se popne za svega 10 minuta i 12 sekundi.

S tim u vezi možemo reći i da je oboreno nekoliko rekorda u klasi. Ovo je bilo dodatno omogućeno time što su vozači uživali u sunčanom nebu i čistim putevima sa hladnim vazduhom. Robin Šute je u kategoriji Unlimited postigao ukupno najbolje vreme u 8 minuta i 40 sekundi, a za one koji su prenos gledali uživo do samog kraja, da kažemo i da je Lija Blok dovela događaj do uzbudljivog kraja vozeći Hoonipigasus Porsche.

Za kraj ćemo zainteresovane upititi i na tekst o testnoj vožnji modela BMW XM. Nalazi se u rubrici Testovi i pisan je nedavno.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare