Elektrifikovani automobili (električni, hibridi i plug-in hibridi) skuplji su za kupovinu od benzinskih automobila, ali troše manje i omogućavaju veće uštede. Koliko kilometara morate preći da biste nadoknadili doplatu za njih?
Španska OCU (Organizacija potrošača i korisnika) je želela da rasvetli stvari istraživanjem koliko kilometara je potrebno preći da bi se amortizovala dodatna cena hibridnog, plug-in hibridnog i električnog automobila. Treba napomenuti da je organizacija bazirala rezultate na homologiranim podacima svakog proizvođača i da je dala pojednostavljenu brojku, s istim troškovima osiguranja i održavanja, bez obzira na vrstu motora, mada su moguće manje varijacije.
Prema OCU-u, da bi se amortizovalo 2500 evra, koliko konvencionalni hibridni automobil obično u proseku košta više u poređenju s ekvivalentnim benzinskim automobilom, biće potrebno preći najmanje 110.000 kilometara. Što se tiče plug-in hibrida, OCU je pretpostavio da će 30% korišćenja biti na račun benzinskog motora, a preostalih 70% na struju. Kako navodi Revija HAK, ovo je realan scenario korišćenja ako se vozila pune često, mada su ovakvi automobili, zbog veličine baterije i težine, obično manje efikasni od konvencionalnih hibrida. U ovom slučaju, udaljenost koju treba preći da bi se amortizovala kupovina ovog tipa automobila je 75.000 kilometara.
Konačno, električni automobili će morati da pređu oko 70.000 kilometara kako bi amortizovali svoj dodatni trošak u poređenju s automobilom na benzin, mada je OCU jasan: da bi ova cena bila konkurentna, potrebno je imati mesto za punjenje kod kuće, jer ako se koriste javni punjači, cena vrtoglavo raste.
Izvor: Revijahak.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Cupra