27. Maja 2023.

Nakon godina rasta, svjetsko tržište pametnih satova je u padu

Svetsko tržište pametnih satova od januara do marta 2023. ponovo je u padu, uključujući tu i negativne količine isporuke velikih proizvođača među kojima su Apple, Samsung i Huawei. Ovo je značajni poremećaj, jer je globalno tržište nekoliko godina zaredom beležilo rast.

Manja tražnja za tehnološkim proizvodima u ekonomski turbulentnim vremenima uzrokovala je da globalno tržište pametnih satova već drugi kvartal zaredom bude u padu, pokazuje Counterpoint Research izveštaj.

Među svetskim zemljama istakla se Indija koja je bila jedina država sa rastom isporuke pametnih satova od čak 121 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Procena je da oko 40 odsto pametnih satova isporučenih u Indiji tokom ove godine bilo po ceni od dve hiljade indijskih rupija, što je malo više od dve i po hiljada dinara.

Apple i dalje vodi

Apple je ostao u top tri vodeća brenda pametnih satova u pogledu tržišnog udela sa 26 procenata čime je zadržao prvo mesto. Dok je indijski Fire Boltt uspeo da pretekne Samsung na drugom mestu, sa 9 posto udela u tržištu. Samsung je time pao na treće mesto sa svojih 15 posto pada na tržištu u odnosu na prethodnu godinu, a Huawei nije ušao u top tri. 

Kada se uporede regioni, Indija je doprinela tržištu sa 27 procenata isporuka pametnih satova, a za njom slede Severna Amerika sa 26 i Kina sa 18 posto. 

Ipak, iako je Apple u poređenju sa drugim brendovima zadržao prvo mesto, sama kompanija je u odnosu na isti period prethodne godine imala pad od čak 20 procenata u isporuci svojih satova. To je ujedno i prvi put u periodu od tri godine da su Apple isporuke pale ispod 10 miliona jedinica uređaja.

No, indijski Fire Boltt koji se nalazi na drugom mestu u poređenju sa ostalima, zabeležio je skoro tri puta veću isporuku u odnosu na isti period prošle godine, dok je u odnosu na prethodni kvartal porastao na neverovatnih 57 procenata.

Iako su isporuke kompanije Samsung doživele povećanje za 15 odsto na svom ključnom tržištu u Severnoj Americi, na drugim tržištima se desio pad koji je doveo do pada na treće mesto među top tri brenda. Globalne isporuke su smanjene za 15 procenata u odnosu na prethodnu godinu, a to prati i smanjenje od 21 posto pada u odnosu na prethodni kvartal.

benchmark.rs

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare