Svetsko tržište pametnih satova od januara do marta 2023. ponovo je u padu, uključujući tu i negativne količine isporuke velikih proizvođača među kojima su Apple, Samsung i Huawei. Ovo je značajni poremećaj, jer je globalno tržište nekoliko godina zaredom beležilo rast.
Manja tražnja za tehnološkim proizvodima u ekonomski turbulentnim vremenima uzrokovala je da globalno tržište pametnih satova već drugi kvartal zaredom bude u padu, pokazuje Counterpoint Research izveštaj.
Među svetskim zemljama istakla se Indija koja je bila jedina država sa rastom isporuke pametnih satova od čak 121 odsto u odnosu na prethodnu godinu. Procena je da oko 40 odsto pametnih satova isporučenih u Indiji tokom ove godine bilo po ceni od dve hiljade indijskih rupija, što je malo više od dve i po hiljada dinara.
Apple i dalje vodi
Apple je ostao u top tri vodeća brenda pametnih satova u pogledu tržišnog udela sa 26 procenata čime je zadržao prvo mesto. Dok je indijski Fire Boltt uspeo da pretekne Samsung na drugom mestu, sa 9 posto udela u tržištu. Samsung je time pao na treće mesto sa svojih 15 posto pada na tržištu u odnosu na prethodnu godinu, a Huawei nije ušao u top tri.
Kada se uporede regioni, Indija je doprinela tržištu sa 27 procenata isporuka pametnih satova, a za njom slede Severna Amerika sa 26 i Kina sa 18 posto.
Ipak, iako je Apple u poređenju sa drugim brendovima zadržao prvo mesto, sama kompanija je u odnosu na isti period prethodne godine imala pad od čak 20 procenata u isporuci svojih satova. To je ujedno i prvi put u periodu od tri godine da su Apple isporuke pale ispod 10 miliona jedinica uređaja.
No, indijski Fire Boltt koji se nalazi na drugom mestu u poređenju sa ostalima, zabeležio je skoro tri puta veću isporuku u odnosu na isti period prošle godine, dok je u odnosu na prethodni kvartal porastao na neverovatnih 57 procenata.
Iako su isporuke kompanije Samsung doživele povećanje za 15 odsto na svom ključnom tržištu u Severnoj Americi, na drugim tržištima se desio pad koji je doveo do pada na treće mesto među top tri brenda. Globalne isporuke su smanjene za 15 procenata u odnosu na prethodnu godinu, a to prati i smanjenje od 21 posto pada u odnosu na prethodni kvartal.