“BID”, koji je prošle godine prvi put potisnuo “Folksvagen” s trona najvećeg prodavca automobila u Kini, ima ambicije da prodre i na japansko i severnoameričko tržište, kao i da ostvari veće prisustvo u EU
Među ekonomistima koji prate auto-industriju u Istočnoj Aziji najveća vest poslednjih dana je činjenica da se kineski proizvođač električnih vozila “BID” u trećem tromesečju ove kalendarske godine, po broju prodatih automobila širom planete, gotovo izjednačio sa najpoznatijim svetskim proizvođačem – američkom “Teslom”.
Naime, “Tesla” je širom planete u trećem tromesečju prodala oko 435.000 vozila, dok je kineska kompanija predala novim vlasnicima ključeve za 431.603 automobila.
Naravno, za “BID” je najveće tržište domaće, kinesko (gde je u prvih devet meseci prodao preko 1,8 miliona vozila), ali su značajni rezultati u sferi prodaje zabeleženi i u jugoistočnoj Aziji, zemljama poput Tajlanda i Singapura, potom u Švedskoj, Australiji, na Novom Zelandu, u Brazilu i Izraelu.
“BID”, koji je prošle godine prvi put potisnuo “Folksvagen” s trona najvećeg prodavca automobila u Kini, ima ambicije da prodre i na japansko tržište i severnoameričko tržište, te ostvari veće prisustvo u EU, gde od nedavno ima prodajna uporišta u Švedskoj, Nemačkoj i Holandiji.
Međutim, jasno je da će, naročito kada je u pitanju EU, u stepenu ostvarenja tih ambicija veliku reč imati politika. Evropska komisija je u septembru ove godine objavila da je otpočela istragu, koja bi mogla da rezultira ograničenjem uvoza jeftinih kineskih električnih vozila ili uvođenju visokih carina, pod izgovorom da je reč o nefer trgovini, jer kineska država subvencijama učestvuje u njihovoj proizvodnji.