Smart nastavlja svoju transformaciju, a sada je zvanično predstavio svoj najveći automobil do sada – krosover sa oznakom #5.
Smart #5 je daleko od starog modela ForTwo jer je reč o premium SUV-u srednje veličine sa tehnološki bogato opremljenom unutrašnjošću dostojnom Mercedesa.
Na evropsko tržište stiže početkom sledeće godine, i to sa prepoznatljivim licem i svetlima povezanim tankom osvetljenom linijom, kao i nizom ovalnih manjih svetala.
Karoserija sadrži plastični “oklop”, a dizajneri su se odlučili za ravne kvake na vratima i aerodinamički optimizovane felne koje imaju “plutajuće” centralne poklopce, kao kod Rolls-Royce modela.
Kupci koji žele nešto robusniji automobil mogu izabrati Summit Edition verziju, koja poseduje krovna svetla, bočne stepenike i stepenice za lakši pristup krovnim nosačima.
Smart #5 je dug 4.705 mm, dok njegovo međuosovinsko rastojanje iznosi 2.900 mm. Poređenja radi, Mercedes-Benz GLC je duži za 13 mm, ali ima 23 mm kraće međuosovinsko rastojanje.
Kupci mogu očekivati premium kožu, detalje od hrastovine i zero-gravity prednja sedišta koja se naginju do 121 stepena. Automobil je opremljen sistemom ambijentalnog osvetljenja sa 256 boja, kao i “Sennheiser” ozvučenjem sa 21 zvučnikom.
U unutrašnjosti dominira 10,3-inčna digitalna instrument tabla, kao i dva 13-inčna ekrana. Jedan je u sredini i koristi se za infotainment sistem, a sadrži mali avatar lava pod nazivom Leo, kao i “vrhunskog generativnog glasovnog AI asistenta koji koristi različite izvore za precizne odgovore na gotovo sva pitanja”. Takođe, na raspolaganju je i 25,6-inčni AR head-up display.
Detalja o pogonu nema mnogo, ali poznato je da model ima bateriju kapaciteta 100 kWh, koja osigurava domet do 740 kilometara. Također, krosover koristi 800V tehnologiju i funkciju superpunjenja, koja omogućava da se baterija napuni od 10% do 80% za 15 minuta.
Kinesko ministarstvo industrije i IT je ranije otkrilo da će Smart #5 imati nazad postavljen elektromotor, koji će isporučivati 340 i 363 KS. Takođe, prodavaće se i verzija sa dva motora i pogonom na sva četiri točka, koja će kombinovati napred postavljeni elektromotor od 224 KS sa zadnjim od 363 ili 422 KS.
B92.