Osnovna verzija modela Dacia Spring, koja je ranije bila ograničena na 45 KS, sada proizvodi 70 KS, dok je ona od 65 KS pojačana na 100 KS.
Kupovina novog automobila često dolazi u pogrešno vreme. Zašto?
Kako konkurencija jača, proizvođači uvode osveženja sve češće kako bi držali korak sa rivalima, pa u početku ne dobijate najbolju verziju modela.
Nekada je redizajn na sredini životnog ciklusa bio jedina velika promena, ali to više nije slučaj.

Uzmimo za primer najjeftiniji električni automobil u Evropi. Dacia Spring je prošao kroz veliki redizajn 2024. godine, ali poboljšana verzija je već na putu.
Za 2026, ovaj pristupačni EV dobija znatno snažnije motore. Osnovni model, koji je ranije bio ograničen na 45 KS, sada proizvodi 70 KS, dok je ona od 65 KS pojačana na 100 KS.

Posledično, razlika u performansama je ogromna. Osnovna verzija sada ubrzava od 80 do 120 km/h za 10,3 sekunde umesto bolno sporih 26,2 sekunde.
Ako izaberete snažniji motor, taj interval pada na 6,9 sekundi sa 14 sekundi.
Dacia navodi da auto sada ima do 20 procenata više snage i obrtnog momenta pri tim brzinama, što olakšava Springu da drži korak sa saobraćajem van urbanih područja.

Unapređeni motori dobijaju energiju iz nove litijum-gvožđe-fosfatne (LFP) baterije kapaciteta 24,3 kWh.
Spring je prvi električni automobila Renault Grupe koji koristi ovu hemiju.
Takođe podržava brže DC punjenje od 40 kW, umesto 30 kW, što omogućava punjenje od 20 do 80% kapaciteta baterije za samo 29 minuta.

Još više promena stiže jedva godinu dana nakon redizajna. Mali EV konačno dobija stabilizator (anti-roll bar) za poboljšanu stabilnost u krivinama.
Inženjeri su takođe ponovo podesili amortizere i opruge ogibljenja i unapredili kočnice.
Dalja poboljšanja na karoseriji smanjila su koeficijent otpora vazduha sa 0.745 na 0.660 na verzijama opremljenim točkovima od 14 inča.
Spring, koji se proizvodi u Kini, na kraju će ustupiti mesto novom ulaznom EV modelu brenda Dacia koji će koristiti tehnologiju budućeg Renault Twinga EV, za koji se predviđa početna cena od oko 18.000 evra.
Ovaj model A-segmenta verovatno će biti zasnovan na upravo predstavljenom konceptu Hipster.
B92.