U to vrIJeme važio je za najbolji, najbezbedniji i najudobniji automobil koji možete da kupite.
Traction Avant je bio jedinstven po tome što je Citroen u jednom modelu kombinovao sva najsavremenija tehnička rešenja tog vremena, kao što su pogon na prednje točkove, monokok konstrukcija, hidraulične kočnice i nezavisno vešanje na sva četiri točka.
U to vreme važio je za najbolji, najbezbedniji i najudobniji automobil koji možete da kupite.
Prodato više od 760 hiljada primeraka
Tokom svog životnog veka, Traction Avant je nazvan automobilom sa 100 patenata. Njegov prepoznatljiv aerodinamični stil, inspirisan Streamline modelom, brzo je od ovog automobila napravio kultni Citroen koji će izdržati test vremena i služiti kako borcima pokreta otpora tako i gangsterima.
Ukupno je prodato 760.000 primeraka, a proizvodnja je okončana tek 1957. godine.
Kada je početkom 1933. odlučio da zameni Citroene 8, 10 i 15, Andre Sitroen je imao ideju da napravi značajan uticaj i nadmaši konkurenciju lansiranjem potpuno revolucionarnog automobila.
Auto iz budućnosti doveo kompaniju na ivicu bankrota
Njegov cilj je bio da dobije najmanje dve godine prednosti kako bi se takođe zaštitio od efekata globalne ekonomske krize ranih 1930-ih koja se tada osećala širom Evrope.
Ovaj novi automobil bi stoga bio posebno značajan i sadržao bi maksimalan broj tehničkih inovacija.
Predstavljeno vozilo bilo je zaista revolucionarno, ali i razvoj je bio toliko skup da se kompanija našla na ivici bankrota.
Jedan od najvećih kreditora, kompanija za proizvodnju guma Michelin, preuzela je kompaniju, a Andre Sitroen je umro samo godinu dana kasnije.
Ipak, ostao je Traction Avant sa svojim inovacijama. One su potpuno čelična monokok karoserija koja je eliminisala potrebu za šasijom i značajno snizila centar gravitacije.
Zatim pogon na prednje točkove, motor sa ventilima iznad glave motora, hidraulična kontrola kočnica, nezavisno torzijsko ogibljenje na sva četiri točka i automatski prenos.
Međutim, zbog vremenskih ograničenja, automatski menjač je izostavljen iz početnih modela proizvodnje iz 1934. godine.
Superioran na putu
Pored ovih tehničkih inovacija, Traction bez šasije je imao spuštenu, aerodinamičnu karoseriju. Konačno, njegov kompaktni sklop motora i menjača, zajedno sa veoma niskim centrom gravitacije, omogućili su maksimalnu raspodelu težine na prednjem delu.
Prvi novinari i vozači bili su oduševljeni novim Citroenom. Nikada ranije automobil nije pružao tako bezbednu i laku vožnju u svim uslovima, a njegovo “držanje puta” je postavilo novi standard.
Motor je bio snažan, kočnice jake, a bezbednost besprekorna.
Ovi kvaliteti, koji su se stalno unapređivali, kao što je usvajanje sistema upravljanja letvom i zupčanikom u junu 1936. godine, što je obezbedilo prednost nad svim drugim automobilima, te dovelo do briljantne i izuzetno duge karijere koja se završila tek u julu 1957. godine.
B92.