Automobilska tržišta se suočavaju s povećanim izazovima zbog gomilanja zaliha novih vozila. Ovaj trend dolazi nakon perioda slabijih prodajnih rezultata i stabilizacije lanaca snabdevanja, signalizirajući potencijalne promene u autoindustriji.
Akumulirane zalihe vozila postaju predmet brige za prodavce, posebno nakon što je prosečna zaliha u januaru dostigla 80 dana, što je značajno povećanje u poređenju s prethodnom godinom.
Stellantis se ističe kao proizvođač s najvećim problemima, s markama poput Chryslera i Dodgea koje zalihe drže više od 160 dana, dvostruko više od industrijskog proseka, navodi Jutarnji.hr.
S druge strane, Ford i Chevrolet uspevaju da zadrže visoku potražnju za određenim modelima, što pokazuje da tržište još uvek nudi mogućnost prilagođavanja.
Povećanje zaliha je dovelo do smanjenja cena i većih popusta, s cenama koje padaju za 1 posto nedeljno, te podsticajima koji su gotovo dvostruko veći nego prethodne godine. Ovo otvara vrata kupcima koji sada mogu da iskoriste povoljnije uslove za kupovinu novih vozila.
Uprkos izazovima, postoji razlog za optimizam.
Povećanje zaliha takođe znači veći izbor za kupce, a s padom prosečnih cena, tržište se polako prilagođava novim uslovima.
Izvor: Jutarnji.hr
Foto: Arhiva Autoblog.rs / Dodge