Kolege sa specijalizovanog potala Visor su razgovarali sa šefom marketinga MV Aguste, Stefanom Kampacijem, kako bi se bolje upoznali sa ponovnom reanimacijom slavne latinske marke, pa se može reći ida je MV Agusta usred renesanse. Čak i spomenuti menadžer priznaje da je italijanska firma bila „iz mnogo različitih razloga zaboravljeni brend“, ali se sada čvrsto vratila na svačiji radar.
MV Agusta je iskoristila manifestaciju nazvanu EICMA da otkrije super skupi, super ekskluzivni motocikl MXP Orioli ADV, o čemu smo već izveštavali. Marka ima koristi od povećanog intenzitetae saradnje s grupom Pierer Mobility, a koja je prvi put objavljena u oktobru.
KTM AG se sada brine o lancu nabavke za marku MV Agusta, pri čemu se i latinski motocikli sada distribuiraju preko Piererove ogromne distributivne mreže širom sveta. Pierer će na kraju iskoristiti opciju da preuzme kontrolni udeo u apeninskom brendu, što je najavljeno da se dogodi u 2026. godini.
Međutim, to bi mnoge ljubitelje motociklizma i same marke moglo da zabrine, u smislu da postoji opasnost da KTM, zajedno sa svim potčinjenim konstruktorima, ne postane VW na dva točka, i da će MV Agusta uskoro biti razvodnjena, ali Kampaci – koji u biografiji ima podatak o radu i u Ducatiju i Triumpfu – insistira da to neće biti slučaj. „Ostajemo MV Agusta. Ostajemo lokacijski vezani za Italiju. Razvojni centar nećemo izmeštati iz Italije i neće postojati zajednička platforma sa KTM-ovim asortimanom. Sve to da bismo ostali ekskluzivna marka“, kaže on.
Za MV je posebno važno gde je motocikl proizveden. „Svi drugi brendovi na svetu – proizvode u Tajlandu, Indiji, Vijetnamu, tako da ne znate zapravo odakle taj dvotočkaš dolazi“, objašnjava Kampaci, dodajući: „Neki motocikli koje vidite od naših konkurenata u SAD-u, oni dolaze iz tajlandske fabrike, neki pak modeli koje vidite u UK stižu s grbom naših konkurenata, ali su sklopljeni u fabrikama koje se nalaze u Aziji.
„Kvalitet ovih motocikala je podjednako dobar, ali mislim da to oduzima malo… Ekskluzivnost brenda je veoma povezana sa njegovom istorijom i teritorijom sa koje je brend“, kaže Kampaci.
MV Agusta već uživa nekakvu reputaciju o kojoj bi trebalo razmišljati, a koja očigledno podrazumeva da je to „motociklistički Ferrari“. I to nije tvrdnja iz Kampacija, on citira kupce koji razmišljaju o tome koliko MV naplaćuje LXP Orioli. „Nekoliko kupaca mi je to reklo kada sam im govorio o ceni“, priseća se on. Reakcija na novi motocikl je bila izuzetno pozitivna, dodaje on.
Međutim, ovo nije jedino poređenje brenda o kome Kampaci želi da priča – on je pronašao još jedan iz sveta fensi satova. „Onog trenutka kada neko nosi sat marke Patek Philippe, odmah vidite da ta osoba kaže ‘U redu, on nosi nešto izuzetno ekskluzivno’,” kaže Kampaci, dodajući: „MV Agusta želi da ide u tom pravcu, da postane vrhunski luksuzni i ekskluzivni brend .”
Zbog toga će i postojati godišnji limit proizvodnje od 15 hiljada motocikala, uprkos činjenici da fabrika MV Agusta u Varezeu ima proizvodne mogućnosti koje daleko prevazilaze planirani tiraž. „Želite da budete sigurni da kupci koji ulažu svoju strast, svoj novac, svoju energiju, svoje vreme u MV Agustu, osećaju da imaju nešto ekskluzivno i da motocikl održava vrednost.“
Uz to, možemo očekivati da će se prerađeni trocilindraš i novi čelični okvir LXP-a koristiti preko 500 jedinica tog motocikla. „Razborito je verovati da platformu ne razvijamo samo za 500 komada, tako da će verovatno biti još ovih“, kaže Kampaci.
Srećom, ima dosta govora o tome koliko će biti uzbudljivi za vožnju novi motocikli MV Aguste, zajedno sa svim pričama o ekskluzivnosti i investicionom potencijalu. „Probao sam prototip i neverovatan je“, kaže Kampaci, dodajući: „Bukvalno sam se vratio i pogledao svoje kolege i rekao: „Moja vozačka dozvola će trajati petnaestak minuta sa ovim motociklom…“
MotoRepublika