Škoda je donela jednu od mudrijih odluka u poslednje vreme – povratak pogona na sve točkove u asortiman svog najuspešnijeg automobila.
Škoda Octavia ponovo dobija 4×4 pogon, povezan sa potpuno novom benzinskom verzijom koja nudi odlične performanse.
Octavia je jedan od ključnih modela češkog proizvođača širom evropskog kontinenta. Međutim, njen uspeh nije zasnovan samo na slušanju kupaca i ponudi proverenih rješenja, već i na kompletnoj paleti motora koji se prilagođavaju praktično svim potrebama.
Zato je pre nekoliko meseci češki brend odlučno rešio da popuni praznine i vrati tehnologiju koju njihovi rivali koriste samo u svojim SUV-ovima ili u posebnim sportskim verzijama.
Nakon što je temeljno preispitala svoju odluku, Škoda je ponudila pogon na sva četiri točka u obe varijante karoserije. Tako se sad češka zvezda razmeće pogonom koji konkurenti ne nude, a ne nudi ni nova Octavia RS. Štaviše, ni popularni TDI više nije nužno prvi izbor motora u paketu sa pogonom na sve točkove.
Motor povezan sa pogonom na sva četiri točka je 2,0-litarski TSI blok koji proizvodi maksimalnu snagu od 204 KS, odnosno 14 KS više od Škoda Octavia verzije iz prethodne generacije, a uparen je sa sedmostepenim DSG menjačem.
Česi, u zavisnosti od verzije, ističu potrošnju u rasponu od 6,7 do 7,3 litara benzina u proseku, samo pola litra više od 190 KS iz prethodnog modela.
Octavia 4×4 je već dostupna za narudžbine u Nemačkoj, a u narednim nedeljama će biti i na drugim tržištima. Cene se kreću od 39.760 evra za limuzinu i od 40.460 evra za Octaviju Combi 2.0 TSI DSG 4×4. Prve isporuke se očekuju početkom leta.