Moto Guzzi je na EICMA sajmu predstavio i novi Stelvio.
U pitanju je motocikl dizajniran za avanturistička putovanja. Izgrađen na ultramodernoj tehničkoj platformi, jedini je u svojoj klasi zapremine koji ima pogon kardanskog vratila i vetrobran sa električnim podešavanjem visine.
Stelvio pokreće “kompaktni blok” motor, koji je nedavno predstavljen na V100 Mandellu i dodatno usavršen. Najsavremeniji motor u smislu svog dizajna i konstrukcije, kompaktan je i lagan, omogućavajući agilnu, sportski orijentisanu arhitekturu šasije.
Poprečni V-tvin s vodenim hlađenjem ima duplu bregastu osovinu iznad glave i četiri ventila po cilindru. Šestostepeni menjač je preuređen kako bi menjanje brzina bilo još glatkije i mekše. Ovaj motor obećava prave sportske performanse, isporučujući maksimalnu snagu od 115 KS na 8.700 o/min i maksimalni obrtni moment od 105 Nm na 6.750 o/min, od čega je 82% već dostupno pri 3.500 o/min, i sa limiterom postavljenim na impresivnih 9.500 o/min.
Arhitektura šasije uključuje čelični cevni okvir visoke otpornosti u kombinaciji 19-inčnom prednjom i 17-inčnom zadnjom felnom, kao i ogibljenje sa dugim hodom. Ova rešenja čine vožnje udobnim.
Stelvio je prvi Moto Guzzi koji ima PFF sistem za pomoć vozaču u vožnji. Inovativna platforma za pomoć je zasnovana na radarskoj tehnologiji koju je razvio Piaggio Fast Forward, podružnica za robotiku koju je osnovala Piaggio Grupa, sa sedištem u Bostonu.
Ovi uređaji igraju osnovnu aktivnu bezbednosnu ulogu, obezbeđujući funkciju praćenja tempomata (napredni sistem tempomata koji koristi prednji radar za prilagođavanje brzine na osnovu brzine vozila ispred), upozorenje na sudar (detektuje moguće sudare sa vozilima i objektima koji se nalaze ispred), informacioni sistem mrtvog ugla (upozorava vozača na vozila u mrtvom uglu retrovizora) i sstem za pomoć pri odluci o promeni trake (identifikuje vozila koja se približavaju sa strane, stvarajući potencijalno opasnu situaciju).
Vrhunske funkcije elektronike upotpunjene su ride by wire sistemom i platformom sa šest osa koja optimizuje elektronske kontrole za bezbednost i zabavu. Postoji pet režima vožnje: Touring, Rain, Road, Sport i Off-Road koji upravljaju motornom kočnicom, ABS-om, kontrolom proklizavanja i intervencijom na mapi motora. U Off-Road režimu, i ABS i kontrola proklizavanja mogu biti onemogućeni. Dostupan je širok spektar dodatne opreme koja zadovoljava specifične potrebe vozača.
Motomagazin.rs