Proizvođač automobila iz Rusije, kompanija Moskvič teži tome da obezbedi što veći stepen lokalizacije procesa montaže vozila. U tom duhu stiže i najava iz najveće države na svetu da bi krosoveri te marke, zapravo preimenovani modeli kineskog JAC-a, trebalo da dobiju ruske agregate i baterijske ćelije, počev od 2026. godine.
Tvrdnja iz uvodnog pasusa je sadržana u objavi Ministartstva privrede i trgovine Ruske Federacije, i odnosi se na električna vozila brenda. Proizvodnja istih je upriličena u moskovskoj fabrici koja je donedavno (uslovno rečeno) poslovala u sastavu francuske grupacije Renault. U ovom trenutku, oblik proizvodne aktivnosti koji se odvija u tim pogonima je tipa SKD, što će reći da se radi o takozvanoj šrafciger industriji, gde se po receptu iz Kine montiraju primerci Moskviča.
Predstavnici pomenutog ministarstva ruske vlade obećavaju da će stepen lokalizacije proizvodnje u pomenutom fabričkom kompleksu biti produbljen tokom sledeće godine. Inače, to bi značilo da će počev od sledeće, 2024. godine, komponente karoserije Moskviča u toj fabirici biti zavarivane, a potom i farbane. Tada će za te potrebe biti masivnije korišćene usluge ruskih dobavljača, navode iz nadležnog ministarstva.
“Glavne komponente Moskviča će od 2026. godine biti ruske. Električna vozila te marke će se oslanjati na trakcione elektromotore i baterije, kao i ostale elemente domaće proizvodnje,” stoji o objavi lokalnog ministarstva. Takva politika će omogućiti kompaniji da učestvuje u programu državne pomoći podsticanju tražnje za lokalno proizvedenom robom. Kada se to dogodi, kupci će moći da računaju na popust od 25% prilikom kupovine Moskviča 3e (ali sve do granice od 625 hiljada rubalja). Takođe, popuste će koristiti i ugovorači lizinga i oni će ići od 10 do 25%.
U ovom trentuku se u fabrici samo sklapaju vozila, dok se za električni Moskvič 3e sa 193 konjske snage traži suma od 34.870 evra. Benzinski Moskvič košta najmanje 19,3 hiljade evra.
AutoRepublika