U sjevernom dijelu Ajdaha, stotinak kilometara od Spokena u Vašingtonu, u toku je veličanstveni šašavi projekat: kolosalni „batpod“ motocikla sa KTM-ovim motorom, točkovima čudovišnog kamiona i hidrauličnim upravljanjem.
To je delo tima Grind Hard Plumbing Co. Nakon uspeha koji su 2018. postigli kada su Hondin motor ubacili u „Barbie“ automobil, pa izgleda da je YouTube postao primarni fokus za ovu malu grupu talentovanih ludaka
Od tada su napravili najbrži motocikl za sneg na svetu, najbrža kolica za kupovinu na svetu, mikro mlazni čamac od 100 konjskih snaga, džinovski drift na rotacioni pogon RX-7, „vrhunski terenski Tesla“ Model 3 i sve druge lude stvari, prikupivši 360 miliona pregleda u tom procesu.
Najnoviji projekat Grind Harda je pokušaj ukrštanja motocikla sa čudovišnim kamionom. Zasnovan je na duplom KTM-ovom motoru iz modela 1190 Adventure V, koji proizvodi negde oko 150 KS, i par komično masivnih točkova od 46 inča sa teškim blatnjavim gumama na njima, koji se drže zajedno sa ogromnom, i iznenađujuće lepo izrađenom, čeličnom cevi okvir rešetke, sa parom jednostranih zamašnih krakova koji obesavaju točkove.
„Ovde je cilj da se napravi najapsurdnija apokaliptična čoperna stvar ikada, sa prelepim motorom“ kaže Grind Hardist Ethan Šusler. „Hoće li se dobro ponašati? Gotovo sigurno ne. Ali biće zaista zabavno pokušati.“ I dok bi njegova dva ogromna točka i ogromno međuosovinsko rastojanje mogli odmah da se sete Batpoda iz Mračnog viteza Krisa Nolana, Šlusler je želeo da ovo bude helikopter za opuštanje.
Naravno, pošto je prednja osovina skoro isto toliko visoka kao i podignuti upravljač, tradicionalna teleskopska viljuška i direktna glava upravljača neće obaviti posao. A sama veličina prednjeg točka znači da će trebati ozbiljna poluga da bi se pokrenuo. Tako je tim odlučio za hidraulični sistem upravljanja, sa linijama koje su vođene duž tog lepo zakrivljenog sklopa prednje zamašne viljuške, pogonskim klipom koji se pokreće pomoću upravljača i podređenim klipom blizu glavčine točka.
Tim je koristio hidraulične vodove uskog koloseka za neke rane eksperimente, što je rezultiralo prilično ekstremnim efektom prigušenja upravljanja i zastrašujućim kašnjenjem između upravljača i prednjeg točka koje je jedan član tima van kamere nazvao „najbližim Bluetooth upravljačem koji je do sada video u životu“.
Sa većim linijama, odziv upravljača je bio dovoljno adekvatan da je Šlusler odlučio da ga izvede na probnu vožnju. Pošto motor tek treba da bude priključen, pogon je bio obezbeđen sa malog, strmog brda odmah ispred radionice.
Vešanje je uradilo prilično pristojan posao… Upravljanje je donekle funkcionisalo, ali prilično ravan profil tih ogromnih guma od blata otežavao je naginjanje motocikla. Kao rezultat toga, Šlusler ga je naleteo na stub ograde. Konačan rezultat je 1:0 za Monster Chopper.
Motocikl je neoštećen, a projekat se nastavlja.
Autorepublika.com