Radovi na asfaltiranju obično podrazumevaju zaustavljanje saobraćaja na deonici koju treba sanirati i preusmeravanje saobraćaja ili, ako to nije moguće, izvođenje radova noću.
U Švajcarskoj su pronašli ključ za obavljanje ovih posolva, bez potrebe za velikim saobraćajnim zastojima. Kako je to moguće?
Zahvaljujući mobilnom nadvožnjaku koji omogućava da se automobili i druga vozila kreću istom deonicom (odnosno iznad nje), a da se istovremeno vrše popravke kolovoza.
Revolucionarna ideja koja do sada nije dobro funkcionisala, ali su napravljene strukturne promene i sada su rezultati odlični, piše Revijahak.
Ovaj nadvožnjak se zove ASTRA i delo je Švajcarske savezne uprave za puteve (FEDRO). To je pokretna konstrukcija dužine 257 m i širine 7,57 m, koja se uzdiže 4,65 m iznad kolovoza.
Jednom montiran i hidraulički podignut, može se pomerati uzdužno ili poprečno. Ovo omogućava da se njegov položaj promeni dok se izvode radovi ispod.
ASTRA je trenutno postavljena na auto-putu A1, osi istok-zapad Švajcarske, koja prolazi kroz sever zemlje, između Rehersvila i Luterbaha, ka Cirihu, a podignuta je za samo dve noći. Radnici renoviraju deonicu u dužini 1,5 km na ovom putu.
U početku ASTRA nije bila toliko duga i pretila je propast čitavog projekta, ali je povećanjem dužine omogućeno da rampe imaju blaži nagib, koji iznosi 1,25%.
Takođe se uzdiže više od četiri metra iznad tla, u odnosu na prvobitna tri metra. Ovo rešava dva glavna problema: sada čak i veliki kamioni mogu da prođu nadvožnjakom, kao što je prikazano na snimku, a njena veća visina omogućava mašinama za asfaltiranje da neometano rade svoj posao.
Prema rečima njegovih kreatora, ovaj “magični most” je pogodan za različite namene: od sanacije mostova do sanacije samih puteva, a još jedna prednost je što se radovi mogu obavljati danju, a ne noću, kao što je uobičajeno ako se je u pitanju veoma prometna deonica.
Foto: Printscreen/Federal Roads Office FEDRO/Youtube
Izvor: B92