Kineski proizvođači motocikala su nekada bili gurnuti u niže ešalone industrije, oslanjajući se na pristupačnost, a ne na inovacije kako bi osigurali svoj tržišni udeo. Međutim, došlo je do značajne transformacije i brendovi kao što su Zontes, Moto Morini, Benelli, a sada i CFMOTO podigli su svoje proizvode na nanjviši nivo.
Ključ njihove novootkrivene privlačnosti ne leži samo u poboljšanom kvalitetu proizvoda već i u vrhunskom hardveru ugrađenom u njihove motocikle. Dok su ovi proizvođači nekada zavisili od strateškog partnerstva sa brendovima za tehnološki napredak, sada su se pojavili kao nezavisni inovatori.
CFMOTO, ranije poznat po proizvodnji motora za KTM, otvorio je novi teren predstavljanjem sopstvenog trocilindarskog agregata. Ova jedinica, dizajnirana i proizvedena od nule, signalizira pomak od oslanjanja brenda na spoljnu saradnju. Ovaj potez dovodi u pitanje dominaciju etabliranih igrača kao što su Triumph i Yamaha u proizvodnji rafiniranih trocilindarskih motora. Predstavljanje ovog motora na EICMA 2023 označava značajnu prekretnicu za CFMOTO.
Trocilindarski motor od 675 kubika je delimično debitovao na CFMOTO Day događaju u Kini, predstavljen na kamufliranom sportskom motociklu. Iako su detalji u to vreme bili oskudni, bilo je jasno da CFMOTO predstavlja sopstvenu trocilindarski jedinicu. Zvanično predstavljanje na EICMA 2023 rasvetlilo je uzbudljive karakteristike ovog novog motora.
Motor od 675 kubika, iako podseća na Triumph od jedinicu iste kubukaže, ima impresivne specifikacije. Napravljen od kovanog aluminijuma, motor nudi povećanje snage klipa za 8% i smanjenje težine za 10% u poređenju sa sličnim motorima. Sa ukupnom težinom od 55 kg, motor ističe pouzdanost i lagane karakteristike. Upotreba kovanog aluminijuma u unutrašnjim komponentama pomaže u smanjenju težine i inercije, obezbeđujući optimalnu odzivnost.
Dizajn motora daje prednost niskoj inerciji, promovišući nesmetan prenos snage i brz odgovor motora i ubrzanje. FCC kvačilo za pomoć pri papuči je ugrađeno za neometano prebacivanje u nižu brzinu i poboljšano iskustvo vožnje. CFMoto obećava “monstruoznu isporuku na zadnji točak” sa prvoklasnim karakteristikama u kočnicama, šasiji, opremi i dizajnu za uzbudljivo iskustvo na putu i oštar alat na stazi.
Što se tiče performansi, CFMoto tvrdi da će novi motor proizvoditi “preko 100 konjskih snaga” i maksimalni obrtni moment od 68 Nm. Sa ubrzanjem od 0 do 100 km na sat za manje od 3 sekunde i maksimalnim brojem obrtaja od 12.300 obrtaja u minuti, motor je skrojen za uličnu upotrebu, a ne za moto-sport.
Dizajn motora daje prednost niskoj inerciji, promovišući nesmetan prenos snage i brz odgovor motora i ubrzanje. FCC potapajuće kvačilo donosi neometnano prebacivanje u niži stepen prenosa i poboljšano iskustvo u vožnji. CFMOTO obećava odličnu isporuku snage na zadnji točak s prvoklasnim karakteristikama kada su kočnice, šasija, oprema i dizajn u pitanju.
Poređenje sa drugim motorima otkriva jedinstvenost ove jedinice, naglašavajući obrtni moment od niskog do srednjeg broja obrtaja. Dok konkretni detalji o cilindru i hodu čekaju potvrdu, slike patenata sugerišu nešto duži hod u poređenju sa Triumph jedinicom. Ovo ukazuje na fokus na isporuku motora sa većim odzivom koji je sposoban da sa lakoćom postigne veće brzine.
Prisustvo motora od 675 kubika na EICMA sajmu gotovo potvrđuje da će biti dostupan izvan Kine i Azije.
Motomagazin.rs