12. Januara 2025.

Mnogi se čude kako je moguće da je GeForce RTX 5090 duplo brži od RTX 4090, ali postoji jedan bitan uslov

Nova Nvidia GeForce grafička kartica nudi impresivne performanse, ali se u velikoj meri oslanja na DLSS 4 tehnologiju

Na CES 2025 sajmu, Nvidia je izjavila da je GeForce RTX 5090 dvostruko brži od svog prethodnika, RTX 4090 grafičke karte. Ovo je prilično značajna i samouverena tvrdnja, s obzirom na to da se u industriji obično viđa povećanje performansi od 10% do 30% između dve generacije PC hardvera. Međutim, ključni deo Nvidia tvrdnje leži u korišćenju njihove najnovije DLSS 4 tehnologije, koja drastično povećava broj frejmova u igrama koje je podržavaju.

Nvidia DLSS 4 i “Multi Frame Generation”

Nova Nvidia DLSS 4 tehnologija omogućava generisanje do tri dodatna frejma za svaki klasično renderovani frejm, što može povećati performanse i do osam puta u poređenju sa dosadašnjom raster rendering tehnikom. Ovo je glavna osnova tvrdnje o “duplo većoj brzini” GeForce RTX 5090.

Ali postoji ograničenje: da bi se dostigao ovaj nivo performansi, potrebno je da igre podržavaju najnovije DLSS 4 funkcije. Na igrama koje ne koriste DLSS 4, RTX 5090 nudi povećanje performansi u rasponu od 20% do 40% u poređenju sa prethodnim RTX 4090 modelom, a što je ruku na srce i dalje prilično dobro unapređenje, ipak daleko od Nvidia tvrdnji o dvostrukoj prednosti.

Sumnje u vizuelni kvalitet i DLSS tehnologija

Dodavanje generisanih frejmova, poput onih kod Multi Frame Generation-a, može značajno poboljšati igre koje se bore sa malim brojem frejmova, poput Microsoft Flight Simulator-a, ali postoji zabrinutost oko vizuelnog kvaliteta. Iako tehnologija može olakšati iskustvo u igrama sa velikim hardverskim zahtevima, skeptici još uvek postavljaju pitanja o njenom efektu na kvalitet prikaza grafičkih detalja.

Od lansiranja originalnog RTX serijala 2018. godine, Nvidia tehnologije kao što su Ray Tracing i DLSS postale su standard u gejming industriji, sa preko 700 podržanih igara. Prema Steam-ovoj anketi, preko 40% korisnika koristi Nvidia RTX grafičke kartice, što je dokaz sve veće prihvaćenosti i popularnosti ovih funkcija. Iako RTX 5090 ostaje van domašaja za mnoge korisnike, čak i RTX 4090 ima zapažen udeo na tržištu od 1%.

Iako Nvidia RTX 5090 donosi značajan napredak, stvarna razlika zavisiće od postojanja podrške za DLSS 4 funkcije u igrama. Konačne procene performansi stići će kasnije ovog meseca kada budu dostupni detaljni benchmark rezultati. Jedno je sigurno: Nvidia RTX funkcije nastavljaju da oblikuju budućnost PC igara, prenosi Forbes.

Izvor: Benechmark

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare