Prema ovom istraživanju, zabeležen je pad od perioda za 2018. godinu do danas u broju ljudi koji vestima pristupaju preko veb portala ili aplikacija.
To se posebno odnosi na mlađe korisnike, koji vesti uglavnom pronalaze preko društvenih mreža, pretraživača ili mobilnih agregatora.
Za dobijanje informacija više se koriste nalozi i profili poznatih osoba, influensera ili drugih ljudi na društvenim mrežama, umesto novinara. Platforme koje su najpopularnije za dobijanje vesti su TikTok, Instagram i Snapchat, kako stoji u izveštaju Rojtersa.
Prema izveštaju, TikTok je društvena platforma sa najbržim rastom, a za vesti je koristi 20 procenata mladih od 18 do 24 godine. Ovo je povećanje od 5% u odnosu na prethodnu godinu.
Manje od trećine ispitanika je istaklo da je izbor vesti na osnovu ranijih pretraga dobar način informisanja. Međutim ljudi malo više vole da im vesti bira algoritam, nego urednici ili novinari, prema navodima Rojtersa.
Istraživanje pokaztuje i da je poverenje u vesti palo je za dva procenta tokom prethodne godine. U proseku, 40 odsto ljudi ističe da uglavnom veruje većini vesti.
Na svim tržištima, 56 procenata ljudi ističe da ih zabrinjava prepoznavanje razlike između pravih i lažnih vesti na internetu – ovo predstavlja povećanje od 2% u odnosu na prošlu godinu.