Microsoft je podneo patent koji otkriva kako generativna veštačka inteligencija može omogućiti dizajnerima i igračima da menjaju priču u igrama kroz unos personalizovanih želja i zahteva
Patent, koji je Microsoft podneo 2024. godine, opisuje kako generativna veštačka inteligencija može brzo kreirati objekte i sadržaj relevantan za priču igre na osnovu unosa korisnika. Ovaj sistem omogućava kako dizajnerima, tako i igračima, da prilagođavaju pravila igre, kreiraju nove sisteme, NPC likove ili čak narativni sadržaj u realnom vremenu.
Jedan primer navodi kako bi se ovaj sistem mogao implementirati u igre poput Minecrafta, omogućavajući igračima da putem unosa definišu nove elemente igre, od pravila do novih likova i priča.
Važno je napomenuti da je ovo samo patent. Korporacije često patentiraju tehnologije koje možda nikada neće biti implementirane u stvarnosti. Ipak, ovo pruža uvid u pravce koje Microsoft istražuje.
Microsoft je već duboko uključen u razvoj veštačke inteligencije, posebno kroz svoju višemilionsku investiciju u OpenAI. U 2024. godini, Haiyan Zhang, šef Xbox odeljenja za AI, izjavio je da će AI unaprediti rad programera igara, ali neće zameniti ljude u procesu razvoja.
Etika i budućnost AI u igrama
Generativna veštačka inteligencija je tema koja izaziva brojne etičke rasprave, posebno kada je u pitanju obuka sistema i potencijalne posledice po radna mesta. Na primer, Electronic Arts je 2024. prikazao koncept gde igrači mogu generisati svet u igri, putem sopstvenih unosa.
Međutim, mnogi stručnjaci iz industrije ostaju skeptični. Brajan Fargo, izvršni direktor studija inXile Entertainment, izrazio je interesovanje za AI u razvoju igara, ali je dodao da nije uveren da AI ima mesto u kreiranju narativnog sadržaja ili NPC likova.
Iako generativna veštačka inteligencija obećava da olakša određene aspekte razvoja igara, mnogi i dalje smatraju da je ljudski doprinos nezamenjiv. Razvoj ovih tehnologija mora pažljivo balansirati između inovacija i očuvanja kreativnih radnih mesta gejming programera i dizajnera, piše Windows Central.
Iako generativna veštačka inteligencija obećava da olakša određene aspekte razvoja igara, mnogi i dalje smatraju da je ljudski doprinos nezamenjiv. Razvoj ovih tehnologija mora pažljivo balansirati između inovacija i očuvanja kreativnih radnih mesta gejming programera i dizajnera, piše Windows Central.