Microsoft-ova gaming divizija traži nove načine za pridobijanje većeg broja korisnika. U nedavnom intervjuu, šef ovog odjeljenja, Phil Spencer, objavio je da budućnost Xbox-a vidi u rukama korisnika.
Prema njegovim riječima, Microsoft razvija ručnu Xbox konzolu. Ipak, naglasio je da je to sve još uvijek u početnoj fazi razvoja i da će proći još nekoliko godina prije nego što bi ta konzola mogla da ugleda svjetlost dana.
Tržište ručnih konzola je posljednjih nekoliko godina doživelo procvat, naročito od kada su se pojavili brzi i efikasni procesori sposobni da ponude visoko-kvalitetno gaming iskustvo u malim uređajima koji mogu da stanu u ruke korisnika. Trend je započeo Nintendo Switch, ali on je zasnovan na sada već prosječnom, deceniju starom, ARM procesoru. Naslijedili su ga uređaji kao što su Steam Deck koji su donijeli više snage i grafičke sposobnosti slične kao na gaming PC-ju.
Za sada je previše rano da bismo saznali ime buduće Xbox ručne konzole, a Spencer nije pominjao ni specifikacije. On je rekao da je hardverski tim napravio prototip i da se trenutno istražuje tržite kako bi se procijenili finansijski aspekti.
Osim na prototipu, Spenser je naveo da se radi i na poboljšanju Xbox mobilne aplikacije za postojeće ručne konzole. Ideja je da se osigura da se igre i iskustva igrača mogu prenositi između uređaja, a to će biti i jedna od glavnih funkcionalnosti u Xbox Game Pass ekosistemu. Planirana je i mobilna prodavnica aplikacija, za koju je navedeno da je razvoj trenutno pauziran, dok se ne završi istraživanje tržišta.
Ovi planovi vjerovatno su potekli zbog “problema” sa postojećim Xbox konzolama. Iako Microsoft nije do sada zvanično objavio informacije o prodaji Xbox X i S serija konzola, procjenjuje se da je ukupan broj prodatih primjeraka manji od 30 miliona. To je duplo manje od ukupno prodatih primjeraka Sony PlayStation 5 konzole. Microsoft je već priznao da ne zarađuje od prodaje samih konzola, ali ne može da ostvari profit ni od igara, ako se korisnici odlučuju za kupovinu konkurentske konzole.
Iako je Microsoft do sada napravio nekoliko akvizicija sa igrama koje ne moraju da se igraju samo na Xbox konzoli, kompanija mora da učini nešto ukoliko želi da i dalje proizvodi sopstveni gaming hardver. Proizvodnjom ručne konzole obezbijedio bi sebi novu ciljnu grupu kupaca, pa bi time mogao da proširi i broj svojih korisnika. Da li će uspjeti u toj namjeri, vidjećemo u narednim godinama.