Najavljeno poskupljenje stupiće na snagu 17. februara, pa Japanci imaju još oko dve sedmice da kupe Microsoft konzole po aktuelnim cenama. Prošle godine je Xbox doživeo vrhunac popularnosti u Japanu, kada je na gostujućem terenu pretekao najvećeg konkurenta – kompaniju Sony.
„Posle pažljive procene stanja na tržištu u Japanu, odlučili smo da promenimo predloženu maloprodajnu cenu Xbox konzola. Redovno procenjujemo uticaj lokalnih cena, kako bismo održali razumnu konzistentnost u svim regionima sveta. Ova revizija utiče na naše kupce i za menadžment kompanije predstavlja tešku odluku. Nastavićemo da pružamo vrhunski doživljaj igranja na Xbox konzolama koje kupci očekuju“, stoji u saopštenju predstavništva kompanije Microsoft za Japan.
Poskupljenje Xbox konzola uprkos obećanjima
Ovakva odluka suprotna je najavama iz avgusta prošle godine, kada je Microsoft, nakon što je Sony podigao PlayStation 5 cene naglasio da se cene Xbox konzola neće menjati. Analitičari kažu da su očekivali drugačiji potez zbog odluke najvećeg konkurenta, kompanije Sony o poskupljenju PlayStation 5 konzola u svim zemljama, osim u SAD.
Microsoft je uvek nastojao da se dobro pozicionira na japanskom tržištu, pa ćemo videti kako će rast cena uticati na obim prodaje. Međutim, situacija u Japanu predstavlja samo početak trenda poskupljenja, nakon što je čelnik kompanije Xbox-a Fil Spenser nagovestio da će konzole i GamePass poskupeti posle praznika, prenosi PC Mag.
Spenser je početkom novembra rekao da kompanija svakom prodajom Xbox Series X gubi 100 dolara, a 200 dolara prodajom Xbox Series S. Tada je izrazio nadu da će zaljubljenici u Xbox subvencionisati proizvođača kupovinom dodatne opreme i trošenjem novca na igre, odnosno pogodnosti koje im pruža GamePass pretplata.
Najveći konkurent Sony je prošle godine uvećao maloprodajnu cenu PS5 svuda osim u SAD, a igrači od tada plaćaju i do 50 dolara više za konzolu. Sve ukazuje da će Microsoft proći kroz istu tranziciju, kao što je Sony uvideo poteškoće u lancu nabavke i učinio PlayStation 5 lakšim za kupovinu širom sveta.
Benchmark.