Eksplozija je nastala na rezervoaru za gas koji se nalazio u prtljažniku automobila, nakon koje su se nad stanicom izvili gusti oblaci prašine i dima. Radnik na pumpi, star svega 26 godina je postradao, dok je vozač automobila doživeo ozbiljne povrede. On je 42 godine star, a završio je u lokalnom urgentnom medicinskom centru.
„U zoru, negde oko 05:35, dobili smo poziv za intervenciju na stanici za točenje komprimovanog prirodnog gasa u Pantelimonu, u okrugu Ilfov, gde je došlo do eksplozije tokom preuzimanja goriva. Srećom, nakon eksplozije nije uledio još i požar“, preneli su lokalni mediji reči hitnih službi.
CNG predstavlja alternativno gorivo u odnosu na LPG, koji se pronalazi samostalno u prirodnim naslagama. CNG predstavlja akronim iza koga se krije gas po imenu metan i on se koristi za grejanje postrojenja i za peći. Međutim, kao što mu i ime kaže („komprimovani“ p.a) on dolazi pod pritiskom koji se kreće u rasponu od 210 do 250 bara.
Instalacije za komprimovani prirodni gas stoga moraju da izdrže mnogo teže uslove eksploatacije u odnosu na onu instaliranu u vozilima koja se oslanjanju na LPG (tečni naftni gas), gde su komponente i dalje pod pritiskom, ali je on na skromnijem nivou od samo 27 bara. Otuda je i cena instalacija za vozila koja sagorevaju CNG, nešto viša u odnosu na onu koja je integrisana u vozilima tipa CNG.
Nakon ove nesreće je pokrenuta priča u susednoj Rumuniji o kvalitetu instalacija na vozilima koja koriste metan kao energent. Na temelju ove zabrinutosti, stižu izveštaji da je oko tri hiljade vozila na rumunskim drumovima koja idu na CNG, dok je kontrola ispravnosti instalacija na njima, prilično labava.
Preliminarni rezultati istrage navode nadležne da, možda i ishitreno, zaključe da je za eksploziju kriva neispravna instalacija, ona koja nije atestirana u odgovarajućem roku, a moguće je i da nije bila stručno montirana. Pride, sumnja se i da bi rezervoar za metan mogao biti dvadesetak godina star i da više nije bio podesan za upotrebu.
AutoRepublika