Tokom poslednjih nekoliko godina odeljenje Mete za virtuelnu realnost, Reality Labs, izgubilo je oko 16 milijardi dolara, a možemo da očekujemo fa će kompanija nastaviti da gomila tako velike gubitke koje će pokrivati prihodima drugih odeljenja poput Facebooka i Instagrama.
Zakerberg, izgleda, ipak nije (preterano) zabrinut tako velikim gubicima i veruje da će se takva investicija jednom itekako isplatiti.
Za tako nešto moraće da sačekati možda i deceniju, ali veruje da će tada vrednost tržišta virtuelne realnosti iznositi stotine milijardi, ako ne i bilione dolara. Meta želi da bude spremna za taj period i da dominira tim tržištem.
O potencijalu metaverzuma i virtuelne realnosti govorio je na Svetskom ekonomskom forumu u Davosu glavni čovek Mete zadužen za razvoj proizvoda Kris Koks. On je okupljenima rekao da će njihova platforma za virtuelnu realnost ljudima jednom biti onoliko bitini koliko su im danas pametni telefoni, bez kojih je većini ljudi nemoguće zamisliti svakodnevicu.
Naglasio je da njegova kompanija već gotovo deceniju radi na razvoju proizvoda za virtuelnu realnost, koji će biti cenovno prihvatljivi, pristupačni i impresivni. Dugoročni cilj je da se u VR platformu implementiraju različita područja – od društvenih iskustava do fitnesa, video igara, medicine, razvoja lekova i drugo, a veruje da metaverzum ima takav potencijal da će ljudi jednom u njemu moći i da dizajniraju različite proizvode, od patika do automobila.
Ipak, mnogi ne dele takav entuzijazam oko metaverzuma kakav vlada u Zakerbergovoj kompaniji, odnosno u delu kompanije, jer čak i neki njihovi zaposleni ne provode dovoljno vremena u metaverzumu.
Jedno nedavno istraživanje među tinejdžerima tako je pokazalo da je skoro polovina njih potpuno nezainteresovana za takve virtuelne svetove, a potrebno je naglasiti da je prošle godine došlo do pada prodaje uređaja za virtuelnu realnost.