Koliko ste spremni da platite za verzije Facebooka i Instagrama na kojima se neće prikazivati reklame
Godinama smo slušali nagađanja o plaćenoj verziji Facebooka, a izgleda da sada u Meti ozbiljno razmišljaju o uvođenju pretplate ne samo za Facebook, već i za Instagram.
U ovom slučaju razlog nije želja za novim poslovnim modelom kojim bi dobili novi izvor prihoda, već nove obveze i odgovornosti koje, prema zakonu koji je nedavno stupio na snagu u EU, imaju najveće internet platforme i društvene mreže.
Uvođenjem pretplate na ovim Metinim platformama, više ne bi bilo potrebe za praćenjem podataka jer se korisnicima tih društvenih mreža više ne bi prikazivale reklame. Da u Zakerbergovoj kompaniji ozbiljno razmišljaju o ovom potezu, medijima su otkrila tri izvora upoznata sa situacijom u kompaniji. Prema tim izvorima, Meta bi uskoro mogla da krene s promenama i, korisnicima koji ne žele da im se prikazuju oglasi, omogući korišćenje verzija Facebooka i Instagrama za koje će biti potrebno plaćanje mesečne pretplate.
Biće zanimljivo videti cifru za koju će se odlučiti u Meti, jer bi iznos mesečne pretplate trebalo da bude ključna stavka za mnoge korisnike, kojima je ova ideja Facebooka koji neće iskorištavati njihove podatke i na kojem im se neće prikazivati oglasi, prilično zanimljiva i spremni su da plaćaju za to iskustvo.
Naravno, s uvođenjem pretplatničke verzije Facebooka i Instagrama, Meta neće rešiti svoje probleme koje donosi evropski Zakon o digitalnim uslugama, jer će i dalje većina koristiti besplatne verzije koje se finansiraju oglašavanjem, što znači da će i dalje pratiti podatke većine korisnika. Ali kako su komentarisali na Engadgetu, ta promena bi ipak trebalo da pokaže evropskim regulatorima da je kompanija spremna da sarađuje s njima i da prilagodi svoje poslovanje zakonima Evropske unije.
Zbog nepoštovanja tih zakona Meta je već do sada platila velike kazne u Evropskoj uniji pa je ranije ove godine kažnjena s 1,2 milijarde evra zbog prebacivanja podataka evropskih korisnika na servere u SAD-u, dok su prošle godine kažnjeni s 265 miliona evra jer su brojevi telefona i drugi podaci korisnika Facebooka završili onlajn.
Facebook trenutno ima skoro 3 milijarde korisnika širom sveta, dok je broj korisnika Instagrama oko 2,35 milijardi, a kako su svi navikli na besplatan pristup tim mrežama, biće zanimljivo videti kako će proći potencijalni evropski eksperiment i da li će nakon njega Meta ponuditi pretplatničke verzije svojih popularnih društvenih mreža korisnicima i na drugim tržištima.