Solid state baterije često se smatraju svetim gralom za električna vozila (EV) jer obećavaju veću bezbjednost i veću energetsku gustinu u poređenju sa litijum-jonskim baterijama.
Međutim, njihova primjena do sada je uglavnom bila ograničena na laboratorijske testove.
To se sada mijenja, jer je Mercedes započeo testiranje na putevima sa “blago modifikovanim” modelom EQS, koji koristi litijum-metal solid state bateriju. Ova baterija koristi ćelije kompanije Factorial Energy.
Kako kompanija objašnjava: “Kada se baterija puni, materijali se šire, a kada se prazni, skupljaju se”.
Kako bi podržao ovaj proces, baterija je opremljena pneumatskim aktuatorima, koji se prilagođavaju promjenama zapremine ćelija tokom punjenja i pražnjenja. To pozitivno utiče na performanse i vijek trajanja baterije.
Prednosti solid state baterija
Mercedes je istakao da ova baterija koristi čvrsti elektrolit umjesto tečnog, što povećava bezbjednost ćelija i omogućava upotrebu novih anoda poput litijum-metala.
Zahvaljujući tome, energetska gustina ovih baterija može dostići i do 450 Wh/kg, što bi moglo omogućiti lakše i kompaktnije baterije za električna vozila u budućnosti.
U slučaju modela EQS, ova baterija omogućava domet do 1.000 km, što je 25% više u poređenju sa litijum-jonskom baterijom iste veličine i mase.
Konkretno, standardni EQS 450+ sa baterijom od 118 kWh ima domet preko 800 km prema globalno harmonizovanom testnom ciklusu za laka vozila (WLTP).
Testiranje prototipa sa ovom baterijom biće sprovedeno u narednim mjesecima, a Siju Huang, izvršna direktorka Factorial Energy, izjavila je:
“Biti prvi koji je uspješno integrisao litijum-metal solid state baterije u platformu serijskog vozila predstavlja istorijski uspjeh u oblasti električne mobilnosti. Ovaj proboj pokazuje da je tehnologija solid state baterija izašla iz laboratorija i ušla u stvarnu primjenu, postavljajući novi standard za cijelu automobilsku industriju”.
“Razvoj solid state baterije na nivou automobilske proizvodnje potvrđuje našu posvećenost inovacijama i održivosti”, kaže Markus Šefer, glavni tehnološki direktor Mercedesa, prenosi B92.