11. Oktobra 2024.

Mercedes S Klase će još dugo sagorijevati benzin (i naftu)

Znamo da uskoro stiže električna S Klasa, ali sada saznajemo i da će konvencionalne verzije njemačke perjanice ostati u ponudi još poduži vremenski period.

To praktično znači da se Mercedes neće odreći motora SUS u vodećoj limuzini, čak ni početkom naredne decenije.

Mercedes će tokom 2026. godine predstaviti restilizovanu S Klasu aktuelne generacije. Ola Kelenijus je u ranijem delu godine otkrio da je nemačka marka „u zatezanje bora S Klase, posebno u oblasti motora s unutrašnjim sagorevanjem, uložila mnogo više od onoga što je uobičajeno u datim okolnostima.“ Tradicionalisti će biti srećni kada čuju da će perjanica Mercedesa nastaviti da se oslanja na ugljovodonične motore.

Šef Mercedesa je razgovarao sa britanskim magazinom Autocarom o bipolarnoj prirodi S Klase. Ponovio je da je planiran električni model sa imenom koji će zameniti čudan EQS. Ugljovodonični model će se zadržati na duži rok i ostaće na platformi razvijenoj za vozila koja su pogonjena motorima s unutrašnjim sagorevanjem goriva. Uprkos deljenju imena, varijanta EV neće biti ekvivalent, jer će se nalaziti na namenskoj arhitekturi.

Kelenijus je rekao da je vrhunac asortimana kompanije „najbolje upakovani automobil na svetu“ i da bi prisiljavanje modifikacija SUS i EV u smislu deobe platforme, predstavljalo kompromis koji Mercedes nije spreman da napravi. Stavljanje termičkog motora u električnu S Klasu bi značilo žrtvovanje prostora unutar raskošne kabine, što bi kupci teško prihvatili. Učiniti to na drugi način takođe ne bi funkcionisalo jer bi inženjeri morali da naprave ustupke u pogledu pakovanja komponenti.

Prvi čovek švapskog giganta je prepoznao da će to biti skup poduhvat, misleći na ponudu konceptualno različitih varijacija na temu S Klase, ali Mercedes će pokušati da zadrži dodatnu investiciju „na kontrolisanom nivou“. Kako? Deleći što je više moguće između klasičnih i baterijskih alternativa, sve kako bi se oivičili troškovi istraživanja i razvoja. Trebalo bi da istaknemo da glavni rival, bavarski BMW neguje dijametralno različitu strategiju, pošto Serija 7 i i7 koriste iste osnove u vidu arhitekture CLAR.

Trokraka zvezda se već pripremila za budućnost tako što je svoje motore s unutrašnjim sagorevanjem goriva uskladila sa predstojećim normativom nazvanim Euro 7. U međuvremenu, to je jedan od retkih proizvođača automobila koji još uvek prodaje automobile s motorom V12, za razliku od BMW-a. U segmentu luksuznih limuzina sa dvanaest cilindara, Bentley i Audi su odustali od V12. Rolls-Royce će slediti taj primer krajem decenije kada će poštovani V12 koji je nekada imala stara Serija 7, napokon biti penzionisan.

Pošto će trenutna S Klasa, kako maločas i najavismo, dobiti restilizovano izdanje već za nekoliko godina, to znači da W223 neće biti penzionisan do kraja decenije. Shodno tome, logika nam govori da će W224 s motorima SUS (gde je verovatna ugradnja i dizela) biti u ponudi do kasnih tridesetih godina ovog veka.

Bogat proizvodni miks ugljovodoničnih modela i onih s električnim pogonom navodi Kelenijusa da kaže da će „to biti najbolje vreme za kupce Mercedesa u narednih deset godina“. BMW takođe nema nameru da napusti benzinsku Seriju 7 jer će ona mirno koegzistirati sa i7-icom.

BMW se nikada nije obavezao na posvećenost tako utopističkoj ideji napuštanja motora SUS, kao što je to učinio Mercedes, najavivši prelazak na čisto električni pogon do 2030. godine, gde god je to moguće (s aspekta tržišnih uslova). Švabe sada pokušavaju da barem polovično ispune nekada proklamovani cilj, ali i dalje debelo zavise od volje i afiniteta kupaca u smislu izbora pogonskog sklopa.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare