Trenutno u Mercedesu ništa ne ide po planu, a posebno ne kada su u pitanju električni modeli. Luksuzni dvojac EQS i EQE stoji poput olova kod mnogih trgovaca. Povratak na stazu uspjeha sada bi trebala donijeti porodica oko Mercedesa CLA.
Pritisak u Mercedesu je ogroman. Nadzorni odbor, na čijem je čelu nedavno imenovani Dr. Martin Brudermiller, izvršio je značajne promjene u upravi. Dugoročno, ove kadrovske promjene vjerovatno neće biti jedine, naročito ako do 2025. ne bude preokreta u prodajnim rezultatima, zaradi i strategiji za električne modele. Zbog toga su očekivanja velika od prvog vozila koje će Mercedes predstaviti na posebno razvijenoj MMA platformi, navodi Focus.
CLA će srednjoročno postati novi početni model Mercedesa, s obzirom na to da A- i B-klasa neće dobiti nasljednike. CLA znači najmoderniju električnu tehnologiju po početnoj cijeni od oko 55.000 eura. To neće biti izazov samo u Evropi, već i u Sjedinjenim Američkim Državama, a posebno u Kini, jer električni konkurent Tesla Model 3 počinje s cijenom od oko 40.000 eura – doduše, s nekoliko godina iskustva više, ali uz jedva slabije podatke o dosegu i performansama.
Modeli CLA s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem stići će do kupaca tek početkom 2026. godine – više od pola godine kasnije u odnosu na električne verzije. Vizualno, benzinski i električni modeli neće se značajno razlikovati. Kako bi se sačuvale prednosti električne platforme nove MMA baze, kod benzinskih modela posebno je modificiran prednji dio vozila. Umjesto prostora za prtljag ispod prednje haube (Frunk), sada se ispod haube nalazi 1,5-litarski četverocilindrični benzinski motor, kojeg je razvio Mercedes u saradnji s partnerom Geely.
Ovaj 1,5-litarski turbo motor na početku će biti dostupan u tri razine snage:
100 kW / 136 KS,
120 kW / 163 KS,
140 kW / 190 KS.
Snaga motora s unutrašnjim sagorijevanjem dodatno je podržana 48-volt-naponskom mrežom koja uključuje električni motor, pružajući dodatnih 20 kW / 27 KS. Električni motor omogućava maksimalnu rekuperaciju energije i čisto električnu vožnju na udaljenostima do četiri kilometra u gradskim zonama. Međutim, važnija od same električne vožnje je smanjenje potrošnje goriva, koja bi trebala biti primjetna u kombinaciji s osmostepenim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, posebno u stvarnim uvjetima vožnje, a ne samo na testovima.
Nezavisne.com