Sve više proizvođača kombinuje električne i benzinske pogone na istim mehaničkim platformama, pa je tako i Mercedes predstavio najnoviji CLA i u SUS i u EV verziji.
Prvo je prikazana kupe limuzina, a sada joj se pridružuje i verzija Shooting Brake.
Prva generacija modela CLA Shooting Brake bila je jedan od najljepših automobila iz Mercedesove ponude, ali novi model vizuelno ipak ne dostiže te visine.
Promjene na Shooting Brake verziji (u odnosu na kupe limuzinu) počinju od B-stuba i nastavljaju se ka zadnjem dijelu vozila.
Krov je produžen i uključuje potpuno panoramski stakleni panel, a pozadi se nalaze LED stop svjetla povezana svjetlosnom trakom.
Prostor za glavu na zadnjim sjedištima viši je za 26 mm u odnosu na prethodnu generaciju, a povećana je i zapremina prtljažnika na 1.290 litara sa oborenim sjedištima.
U poređenju s prethodnikom, novi CLA Shooting Brake je duži za 35 mm, širi za 25 mm i viši za 27 mm, a međuosovinsko rastojanje produženo je za 61 mm.
Kao i ranije, model može da vuče prikolicu težine do 1.800 kg, iako će malo koji vlasnik to vjerovatno i raditi.
Panoramski krov koji se razlikuje
Mercedes je posebno ponosan na panoramski krov ovog modela.
Napravljen je od sigurnosnog stakla koje reflektuje infracrveno zračenje i ima premaz „niske emisije“ na unutrašnjoj strani.
U staklo je integrisano 158 zvjezdica koje predstavljaju Mercedesov amblem i koje mogu da svijetle zajedno sa ambijentalnim osvjetljenjem kabine.

Kupci mogu izabrati i elektrohromatsku funkciju, koja omogućava da staklo prelazi iz providnog u neprovidno.
Električne verzije u fokusu
Do sada su predstavljene dvije električne verzije novog CLA Shooting Brake modela, dok će laki hibridi sa 48-voltnom tehnologijom biti dostupni naredne godine.
Osnovni model je CLA 250+ Shooting Brake sa EQ tehnologijom, dok se iznad njega nalazi CLA 350 4Matic.
Oba modela koriste istu NMC (nikl-mangan-kobalt) bateriju kapaciteta 85 kWh, ali se razlikuju po snazi: CLA 250+ raspolaže sa 272 KS (200 kW) i 335 Nm obrtnog momenta, dok CLA 350 nudi 354 KS (260 kW) i 515 Nm.
Mercedes navodi da osnovni model ubrzava do 100 km/č za 6,8 sekundi, dok CLA 350 to postiže za ravno 5 sekundi.
Maksimalna brzina oba modela je ograničena na 210 km/č.
Zanimljivo je da električni CLA koristi dvostepeni mjenjač, što omogućava bolju isporuku snage pri većim brzinama.
Još važniji podatak od ubrzanja je domet. CLA 250+ može preći do 761 km prema WLTP ciklusu, dok CLA 350 ima domet od 730 km.
Obe verzije podržavaju DC punjenje snagom do 320 kW, što znači da se za samo 10 minuta može dodati domet veći od 310 km.
Poznat enterijer – na dobar i loš način
Kabina novog Shooting Brake modela gotovo je identična onoj u limuzini, što za neke može biti pomalo razočaravajuće.

To znači da sadrži istu ravnu komandnu tablu sa opciono MBUX Superscreen sistemom, koji može uključivati i do tri ekrana.
Ovaj minimalistički dizajn enterijera u kontrastu je sa elegantnim spoljašnjim linijama automobila, ali velika digitalna površina postala je trend, bez obzira na to koliko djelovala neprirodno.
Mercedes još nije objavio cijenu niti tačan datum početka prodaje za novi CLA Shooting Brake, ali se očekuje da automobil stigne u prodajne salone do kraja godine.
Glassrpske.com