1. Jula 2025.

Mercedes konačno priznao – AMG sa četiri cilindra totalno podbacio

Mercedes-AMG je već objavio da razvija novi V8 motor, ali duhovi prošlosti i dalje proganjaju kancelarije u Afalterbahu.

Najnovije poglavlje u sagi o četvorocilindarskom C63 uključuje priznanje visokog zvaničnika kompanije da elektrifikovani 2.0 litarski motor nije “fascinirao kupce”.

Govoreći pod uslovom anonimnosti, visoki zvaničnik je priznao da je hibridni pogonski sklop “podbacio kod tradicionalnih kupaca Mercedesa-AMG”.

Prema navodima magazina Autocar, isti izvor je rekao da je Mercedes “naučio lekciju”: “Prepoznali smo da (ljudima to nije prijalo)”, uprkos činjenici da se radi o “jednom od najnaprednijih pogonskih sklopova ikada ugrađenih u serijski automobil”.

Uzdužno postavljeni M139l motor nije ekskluzivan za C63 i GLC63 – koristi se i u egzotičnijem modelu SL43.

Ovaj kompleksni četvorocilindraš neće biti odmah izbačen iz ponude, ali će “vremenom” biti ugašen.

Razlog nije samo nezadovoljstvo tradicionalnih AMG kupaca, već i visoki troškovi – prerada ovog malenog motora za usklađivanje s Euro 7 standardima emisije gasova je preskupa.

To je iznenađenje, jer se ranije smatralo da je glavni razlog napuštanja V8 motora u C63 zapravo bio usklađivanje s EU regulativama.

Autocar citira isti izvor koji kaže: “Nema sumnje u njegov potencijal, ovo je jedan od najsofisticiranijih motora koje smo ikada napravili, ali ulaganja potrebna za EU7 usklađenost su veoma visoka.”

Pošto je M139l već otpisan za budućnost, šta sledi?

Osim već najavljenog novog V8, Mercedes-AMG planira dalje da razvija svoj redni šestocilindarski motor.

Očekuje se neka forma hibridizacije – bilo laki hibrid (MHEV) ili plug-in hibrid (PHEV), jer dani čistih benzinskih motora polako prolaze u Evropi i drugde.

Ironično, motor sa više cilindara sada ima veće šanse da zadovolji strože norme – ali to će svakako obradovati zaljubljenike u AMG.

Budućnost C63 modela ostaje neizvesna. Sa jedne strane, Mercedes-AMG je ranije ove godine tvrdio da V8 verzija aktuelne generacije nije planirana, ali sa druge strane, kruže glasine da bi C63 (i C43) mogli biti penzionisani ranije nego što se očekivalo.

Obe verzije navodno će zameniti C53 sa rednim 6-cilindarskim motorom M256M – 3.0 litarskim lakim hibridom koji se već koristi u modelima kao što su E53 i CLE53.

Kako god da bude, jasno je da je Mercedes-AMG čuo kritike i da se vraća većim motorima. To je potpuni preokret u odnosu na ranije stavove.

Šef Mercedes Australije, Džejmi Koen, je nekada tvrdio da ćemo “četvorocilindarske AMG modele prigrliti kao pametne telefone”, dok je šef AMG-a Mihael Šibe hvalio aktuelni C63 i njegov “veoma, veoma progresivan” pogon.

Ali čak je i Šibe priznao da je kompanija “verovatno mogla bolje objasniti” veoma složen plug-in hibridni sistem, priznajući da je promena udaljila lojalne ljubitelje V8 motora.

Dodao je i da je tradicionalnim kupcima “potrebno vreme da se oduševe tehnologijom” i da je “važno biti otvoren za tehnološki napredak”, ali očigledno – to nije prošlo dobro.

Možda problem nije bio samo u izboru motora. Da su model nazvali C53 i postavili nižu cenu, možda bi reakcije bile blaže.

Pogotovo jer puristi mogu da kupe BMW M3 sa šest cilindara, bez elektrifikacije i sa manuelnim menjačem, i to po nižoj ceni od C63.

Čak ni snažniji M3 Competition xDrive ne košta više od hibridnog C63.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare